Senaste nytt

Skulle ni köpa resan eller köra på bonuspoäng?

joa

Medlem
Ja, jag vet, många trådar och tankar från mig nu :). Ledsen för det. Behöver lite moraliskt stöd och lite idéer. Gumman är glad bara hon kommer dit så där har jag ingen att bolla med...

Har bokat en ToR med SAS för poäng (150.000 varav ca 20.000 förfaller om jag bokar av) till Chicago. Jag, gumman och sonen på två år.
Kommer att behöva köpa inrikes för att ta mig vidare till San Diego och sedan hem från Las Vegas (San Francisco är för dyrt föra att det skall kännas motiverat).
SAS-sträckan för oss tre går på 1000 kr.
Inrikesflyg med United går på $1350, snikigaste biljetten.

Kollar jag vad en "vanlig resa" kostar för oss tre exakt samma datum blir det detta:
upload_2014-12-31_14-35-5.png

Känns rätt prisvärt tycker jag.
Att betänka är att jag har en ny 2-4-1 voucher som jag inte kommer att kunna nyttja på denna resa som det verkar (bokad för 2-3 månader sedan och det verkar tji att hitta en hemresa nu under den period vi kan åka...).

Hur skulle ni göra och varför?
 

Attachments

  • upload_2014-12-31_14-7-41.png
    upload_2014-12-31_14-7-41.png
    137,5 KB · Visningar: 197

FF#1

Medlem
Är det sas Bussiness till Chicago?

Billiga inrikes flyg är South west, under halva priset jämför med de stora, ofta helt ok för en kortare flygning.
biljetter kostar ca 180 USD per vuxen till dina destingationer per väg. Finns även billigare alternativ om man tex flyger till BUR (Burbank) och kör bil därifrån.
 

palmen

Moderator
Du har helt klart hittat bra priser med att boka direkt på SAS vilket även ger lite extra EB-poäng på kontot (även om intjäningen har försämrats i billigaste bokningsklasserna).
Tråkigt om 20k poäng skulle förfalla men om dessa flyg helt passar med er resa skulle jag nog betala för dom och nyttja poängen till något annat sen. Du skulle ju kunna ta en LH F till USA/Japan för dom istället med vouchern över en weekend och bara åka själv (om sådant tillåts där hemma) ;)
 

joa

Medlem
BTW, varför ser jag inte hur många poäng resan ger?
Eller hur ser jag antalet poäng? Har för mig att det tidigare alltid visades i vyn jag bifogade ovan.....
 

fcx

Medlem
BTW, varför ser jag inte hur många poäng resan ger?
Eller hur ser jag antalet poäng? Har för mig att det tidigare alltid visades i vyn jag bifogade ovan.....

Man tog bort den visningen i samband med senaste omgörningen av Eurobonus (eftersom den då räknade fel). Nu får man själv slå i tabellen (på sas hemsida) och försöka bli klok på det.

ARN-ORD = 3750p
ORD-SAN = 1730p
SFO-CPH = 4500p
CPH-ARN = 250p
Totalt 10 230 p (med reservation för ev. fel)
 

joa

Medlem
Man tog bort den visningen i samband med senaste omgörningen av Eurobonus (eftersom den då räknade fel). Nu får man själv slå i tabellen (på sas hemsida) och försöka bli klok på det.

ARN-ORD = 3750p
ORD-SAN = 1730p
SFO-CPH = 4500p
CPH-ARN = 250p
Totalt 10 230 p (med reservation för ev. fel)
Inte så pjåkigt. Med ett familjekonto drar man ju in skapligt med poäng. Säkert inte fullt för lillgrabbens lätt rabatterade biljett men inte långt ifrån en resa till USA med en 2-4-1
 

joa

Medlem
Det blev till att köpa biljetter och spara poängen till en annan resa. Det kändes som ett bra pris med 15300 kr för tre pers till SAN och hem från SFO.
Med lite flax kanske man kan hitta biljetter till Japan eller NY i sensommar/höst. Eller så dra jag till Washington eller Chicago och går på en NFL-match i på senhösten med en polare.
 
Toppen