Senaste nytt

Karlstad - (Jönköping) - Frankfurt - Lär man sig aldrig ?

Valley

Medlem
Notis att läsa i NWT Frankfurtlinjen kan få draghjälp - nwt.se - ditt Värmland, just nu!

Skulle personligen tro det är början till slutet. Är ju själva fan när jag har resor inbokade.

Vad kan det bero på att det fortfarande finns en hel del företag som styr sitt resande via Stockholm/Oslo ? Även om Frankfurt passar betydligt bättre för slutlig destination.
Kan det ligga någonting i att det är dålig resepolicy hos företagen ? Eller är det återigen en dålig förstudie som ligger till grund. Där man man i o f s får reda på hur resandet ser ut. Men man vill inte fråga företagen om man kommer välja BMI om linjen blir aktuell.
 

Valley

Medlem
Komplettering utifrån dagens NWT
Från 1:a Februari är det tänkt att man skall börja med nya sträckningen. 30 minuters tidstillägg påstår man.
Sista tycker jag låter väldigt lite. Men det kanske är korrekt.
 

Valley

Medlem
Fascinerande hur dåligt med information som finns.
Har sett flera tidningar som skrivit att detta skall vara klart. Men flygplatsen vill inte bekräfta eller dementera.
Man visar ännu en gång en stor ovilja att svara på den enkla frågan jag skickat dem. Nu har jag skickat första påminnelsen. Får vi se hur det går
 

marbe166

Medlem
Med tanke på att det inte går att boka JKG på bmi:s hemsida så skulle jag bli mycket förvånad om mellanlandningen skulle börja redan på söndag.
 

Valley

Medlem
NWT igår. Skriver att ordföranden i kommunens helägda flygplatsbolag, Henrik Linder, säger att inget är klart.
Utöver det ligger locket på hos involverade parter. Nämnde H L ger också en lite känga till Jönköping att man pratar om mycket man inte vet någonting om.
 

Johan_G

Medlem
Men så där är det ju jämt, när lokala/regionala småpåvar får hybris och kläcker den lysande idén att dom ska leka "International Airport" brukar det ju oftast sluta med att det (under stundom tumultartade former) bidde en tumme...
 

Alf

Medlem
Det ryktas att det även förekommit diskussioner med Norrköping flygplats. Inget har nämnts officiellt. Har svårt att tro att det skulle gå så bra. Vi har haft en linje till Munchen en gång och det gick inget vidare. Inget har gått något vidare för Norrköping, allt reguljärflyg har tappats till Linköping, förutom en linje till HEL en gång om dagen på dåliga tider.
 

marbe166

Medlem
Det ryktas att det även förekommit diskussioner med Norrköping flygplats. Inget har nämnts officiellt. Har svårt att tro att det skulle gå så bra. Vi har haft en linje till Munchen en gång och det gick inget vidare. Inget har gått något vidare för Norrköping, allt reguljärflyg har tappats till Linköping, förutom en linje till HEL en gång om dagen på dåliga tider.

(OT) München-linjen gick nog ganska bra ändå, men det var när Lufthansa avslutade samarbetet med Cimber som förutsättningarna för linjen försvann.
 

Valley

Medlem
Det ryktas att det även förekommit diskussioner med Norrköping flygplats. Inget har nämnts officiellt. Har svårt att tro att det skulle gå så bra. Vi har haft en linje till Munchen en gång och det gick inget vidare. Inget har gått något vidare för Norrköping, allt reguljärflyg har tappats till Linköping, förutom en linje till HEL en gång om dagen på dåliga tider.

Den storslagna och mycket nödvändiga Oslo-linjen skulle vad jag har för mig varit ett samarbete med Norrköping.

Men så där är det ju jämt, när lokala/regionala småpåvar får hybris och kläcker den lysande idén att dom ska leka "International Airport" brukar det ju oftast sluta med att det (under stundom tumultartade former) bidde en tumme...

Värst är att dessa "folkvalda" anser att man inte behöver informera eller lämna ut information. Lika illa med Handelskammaren som är djupt involverad.
Tänkt att få sätta tänderna i den utredning som låg till grund
 
Toppen