Senaste nytt

EVA Air tar det här med tema ett steg till

sungtae

Medlem
CNNgo

Det är alltså inte bara livery utan hela kitet, förkläden, säten, mat etc.

Tyvärr ingen bild på C-kabinen.

Nu hoppas vi på att någon av asienkorrespondenterna på BC testar och rapporterar ;)
 

Jacob

Medlem
Haha! :)

Fixar någon en flygbiljett sticker jag gärna iväg och skriver reportage. Jag flög Eva Air förra sommaren och var mycket positivt överraskad.

Det andra taiwanesiska flygbolaget China Airlines kör förresten också en liknande variant.
 

Dr. Miles

Expert
Flygplanet(eller flygplanen) med Hello Kitty målning har flugit mellan Taiwan-Japan sedan 2007.
Det är rätt ovanligt att icke japanska flygbolag använder japanska figur på planet.
 

sungtae

Medlem
Det står nåt i artikeln om att licensen gick ut 2009 för de gamla planen och att dessa är nya.

Är för övrigt fascinerad av hur mycket folk (företrädesvis kvinnor) från 0 år och uppåt som gillar Hello Kitty.:confused:
 

Dr. Miles

Expert
Det står nåt i artikeln om att licensen gick ut 2009 för de gamla planen och att dessa är nya.

Eva Air tecknade första avtalet(2007) med Sanrio(Hello Kittys licenshavare) i Taiwan, så de fick använda planet(planen?) endast för Taiwan-Japan rutt och inom Taiwan.

Nya avtalet bör gälla även för andra rutter, om jag har förstått rätt.
 

David

Medlem
Såg ett plan i Tokyo, vill jag minnas det var, förra veckan. Smålog lite åt motivet och nu är det kul att läsa om det! :)
 
Toppen