Senaste nytt

Transit i Singapore British Airways/Sri Lankan

Matsson

Medlem
Hej
Vi anländer SIN med BA F och avser fortsätta tidigt nästa morgon med Sri Lankan i biz via Colombo till Male. BA är en Awardbiljett. Sri Lankan är köpt, och såklart separat bokning.
Det vore optimalt att övernatta på transithotellet på Changi. Är det troligt/ möjligt att transfer checka bagage mellan dessa flighter, båda är ju OW. Vill gärna ta reda på detta innan transithotellet bokas.
 

agehall

Medlem
Som vi konstaterat sjuttioelva gånger - du har ingen rätt att få bagage vidareskickat när du har två separata bokningar, även om det är samma bolag.

Du kan fråga, och det kan mycket väl gå vägen, men bli inte förvånad om du får ett vänligt men bestämt nej.
 

Matsson

Medlem
Tackar, säkrast boka hotel utanför.....
Apropå annat budord, nu när du är på tråden......
Jag noterar att SIN- MLE är 1400kr billigare i biz på MR Jet än via SriLankans sida. Är denna besparing värt risken att boka via resebyrå? ( jag misstänker att svaret är uppenbart men får gärna detta bekräftat för 84:e gången:))
 

agehall

Medlem
Det är ju en relativt enkel bokning, så visst kan det vara värt att riskera det för. Hur stor besparing är det? Dvs är det 1400kr av 30k eller av 3k? Det gör ju viss skillnad skulle jag säga. Hsh, se till att du har rejält med tid mellan flighterna så ska det nog gå bra.
 
Selvom jeg tror du uden problemer kan interline din bagage ville jeg alligevel vælge et hotel i byen - Singapore er et super lækkert sted og der er mange muligheder for at få lidt luft selvom man ikke har så lang tid.

Hvis det er en relativt enkel billet er det sikkert fint at booke på Mr. Jet - bare hold øje med gebyrer og hvilken valuta du debiteres i, det kan hurtigt gøre en god forretning til en dårlig forretning.
 

Matsson

Medlem
Priserna 7600sek resp SGD 1250 (8600) x 3pers.
Gillar Singapore, bor gärna på Conrad, Det lutar nog åt några nätter både före och efter MLE så slipper vi problemet. Denna fundering började i morse när jag konstaterar nya tidtabeller med QR. ARN- MLE som är optimala inför hösten.
Dessa 560 tp plus 160 mellan SIN och MLE verkar vara en lämplig väg till BAEC Silver utan MR.
 
Toppen