Senaste nytt

Vad är det de svenska hotellkedjorna saknar i sina lojalitetsprgram?

Många här på forumet reser i tjänsten, och därmed spenderar ett x antal nätter per år på landets hotell. Kom själv ihåg när jag som flygvärd snittade på 15-20 nätter i månaden på diverse hotell. Helt plötsligt uppskattade jag sängen där hemma lite mer.

Man samlar poäng när man bor på hotell, som man sedan kan byta ut mot hotellövernattningar, flygresor inom Sverige osv.

Men, vad vill vi se mer av i de svenska bonusprogrammen, t ex. Choice, Scandic, Rica och Elite? Är det hotellövernattningar eller kanske uppgradering utav hotellrum, hyrbil? Vad skulle ge DIG mervärde i det bonusprogram du är med i och som kanske skulle öka din lojalitet i den hotellkedjan?
 

Gnopps

Medlem
Den viktigaste statusförmånerna för mig är garanterade uppraderingar vid incheck (riktig uppgradering till en bättre rumskategori, inte bara ex. nyrenoverat rum) och fri frukost. Fri internet förutsätter jag. Vore även trevligt med en gratis drink i baren men tror att alkohollagarna kan försvåra det.
 

skydiver

Medlem
Många här på forumet reser i tjänsten, och därmed spenderar ett x antal nätter per år på landets hotell. Kom själv ihåg när jag som flygvärd snittade på 15-20 nätter i månaden på diverse hotell. Helt plötsligt uppskattade jag sängen där hemma lite mer.

Man samlar poäng när man bor på hotell, som man sedan kan byta ut mot hotellövernattningar, flygresor inom Sverige osv.

Men, vad vill vi se mer av i de svenska bonusprogrammen, t ex. Choice, Scandic, Rica och Elite? Är det hotellövernattningar eller kanske uppgradering utav hotellrum, hyrbil? Vad skulle ge DIG mervärde i det bonusprogram du är med i och som kanske skulle öka din lojalitet i den hotellkedjan?

Rumsuppgraderingar helt klart.
Gillar Scandics vouchers.
 
Hej Mattias,
här kommer mina kommentar:
- garanterat uppgrade för rumskategori vid incheckning om du har en hög / top / vip status
- kostnadsfri Internet
- ett litet present i hotelrummet som jag fått flertal gånger av Elite
- möjlighet för dubbla intjäning av poäng som Hilton
- fri frukost
- en restaurang voucher per natt när du övernattar
Mvh,
Tommy
 

henrik l

Medlem
Vore även trevligt med en gratis drink i baren men tror att alkohollagarna kan försvåra det.

Förut kunde man ju delbetala ölen i baren på Scandic med vouchern 50-100-150 kr som man fick. Men senast var det icke sa Nicke. Så jag tror att vi bara kan drömma om den fria drinken:(

På svenska hotell förväntar man sig fritt Internet oavsett status.
 
Förut kunde man ju delbetala ölen i baren på Scandic med vouchern 50-100-150 kr som man fick. Men senast var det icke sa Nicke. Så jag tror att vi bara kan drömma om den fria drinken:(

På svenska hotell förväntar man sig fritt Internet oavsett status.

PÅ Elite hotel kan du fortfarande betala din öl / vin i baren på Elite voucher. :)
 
Fri frukost är väl också i princip standard...? :confused:

Prio för mig är: Många bonuspoäng samt bra "växlingskurs" till frinätter samt möjlighet till uppgraderingar av rum.

Elite tycker jag är hyfsat bra på detta, det krävs också förhållandevis få (15 st) övernattningar för att nå högsta status hos dem.
 
Martin Andersson skrev;Fick du poäng för dina övernattningar under din tid som flygvärd, eller hade bolaget förhandlat bort den förmånen...?"

Nej tyvärr inte. Oftast är raterna som crew bor på så pass låga att bolagen avsäger sig alla förmåner som t ex. poäng. Dock hade vi på vissa hotell (speciellt i Thailand) diverse crewrabatter på transfer och restaurang. Fritt internet också i regel förutom på Sofitel. Där var det bara piloterna som fick...:rolleyes:
 
Toppen