Senaste nytt

Bästa Priority Pass loungen i Dubai?

Gus

Medlem
Jag ska i januari resa med Emirates till Mauritius i ekonomiklass. Mellanlandar i Dubai i fyra timmar och undrar således vilken av de sex priority pass loungerna jag ska välja? Goda ostar och champagne vore trevligt (så som Diners Clubs "Dubai International Hotel First Class Lounge").

Dubai International Business Class Lounge i Terminal 1 låter trevlig, men dit har jag väl inte tillträde eftersom Emirates flyger från T3?
 

Jacob

Medlem
Någon som besökt "Dubai Terminal 3 Lounge @ B"? Den ser onekligen fräsch och fin ut. Airport Lounge @ B, Dubai Terminal 3
Champagne kostar tydligen extra men något gott gratisbubbel har de kanske.
Jag var där i förrgår. Fantastiskt ställe inredd som en spansk tapasrestaurang. Vin serverades vid bordet av en kypare och det fanns en rätt stor buffé med både varm och kall mat. Jag var riktigt imponerad! Dit går jag gärna tillbaka. Test kommer förstås...

Det är förresten enkelt att gå mellan terminal 1 och terminal 3, terminalerna är helt hopkopplade airside, men det är några minuter att gå.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Jacob

Medlem
Det låter fantastiskt! Då har jag något att se fram emot i januarimörkret :).
Så här mysigt får du det! Loungen öppnade för mindre än två månader sedan och eftersom de ännu inte fått upp ordentliga skyltar i terminalen är det inte många som hittar dit.

IMG_60561.jpg
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Figge

Medlem
Lyfter denna eftersom jag kommer att ha 4h stopover i Dubai tillsammans med hustrun både till och från vår jul/nyårs resa. Har aldrig varit i Dubai tidigare. Fikautbudet är inte det viktigaste för oss eftersom vi kommer att vara där mitt i natten båda gångerna...
 
Toppen