Senaste nytt

Köpenhamn-Shanghai inställt idag och dotter strandsatt av SAS

Ubbe

Medlem
INTE SINGAPORE --> Shanghai Är nog lite jetlaggad...

Dotter med kompis blev idag strandsatta av SAS på CHP. Hon är silvermedlem men blev nekad inträde i lounge trots datumregel.
Utöver detta så fick hon beskedet om att hon får själv fixa ersättningsflyg.
Sitter själv i Tokyo och efter 10 min i telsvarare på guldnummret så ger jag upp.
Hur får man tag på någon ansvarig utan att hamna i någon asiatisk staralliance telsvarare??
 
Last edited:
Dotter med kompis blev idag strandsatta av SAS på CHP. Hon är silvermedlem men blev nekad inträde i lounge trots datumregel.
Utöver detta så fick hon beskedet om att hon får själv fixa ersättningsflyg.
Sitter själv i Tokyo och efter 10 min i telsvarare på guldnummret så ger jag upp.
Hur får man tag på någon ansvarig utan att hamna i någon asiatisk staralliance telsvarare??
Vadå fixa ersättningsflyg själv? Du får nog förklara lite mer först för att man ska förstå. Kan du inte ringa Svenska Goldnumret då? Kanske dyrare såklart...ingen SAS disk där?
 

Ubbe

Medlem
Ja SAS representanten sa till dem att de får fixa ersättningsflyg själva SAS hjälper inte till med det...
Synd att jag inte har namnet på den personen.
 
Last edited:
Om det var en SAS flygning som är inställd så är ju SAS skyldiga att ordna med ersättningsflyg, om de missat sin connection pga en försenad inkommande flygning som var på samma biljett så är det likförbaskat SAS som ska ordna. Hade de splitbiljett?
 
Det bør være noget Singapore Airlines billetkontor tager hånd om. Naturligvis skal hun ombookes til første mulige afgang med ledige pladser om det så er via Frankfurt, Paris, Amsterdam, London mfl. er fuldstændig underordnet.

Hun har helller ikke adgang til SAS Loungen når hun ikke flyver med SAS - så det er næppe urimeligt..
 
Det ser ud til at den først var forsinket til 19:15 og så derefter blev aflyst.

Med så sen afgangstid er der ikke så mange muligheder for at blive ombooket samme dag, Aeroflot & China Eastern via Moskva (SVO) bør dog være muligt:
SU 2497 CPH
18/12/14 23:40 SVO
19/12/14 4:05 320
J7 C7 D7 I7 Z4 O4 Y1 B0 M0 U0 K0 H0 L0 X0 Q0 T0 E0 N0 R0 G0 V0


MU (SU) 8153 SVO
19/12/14 9:55 PVG
19/12/14 23:50 333
J9 C9 D9 Y0 B0 M0 E0 H0 K0 L0
 
Og når hun skulle have fløjet SAS har hun adgang til loungen! Hvis jeg var hende ville jeg gå til loungen NU! og så blive ombooket via Moskva, SAS skal tilbyde ombooking ved først kommende lejlighed.
 

jth

Medlem
Sk995 till Peking gick ju några timmar senare, men den kanske redan var fullsatt? Det hade ju varit ett alternativ, det borde inte vara några problem för SAS att ordna anslutningsflyg Peking-Shanghai.
 
Toppen