Senaste nytt

Transport London City-Heathrow?

Kricka

Medlem
Passar på att njuta av Terraces Lounge hos BA på JFK. Måste ge en stor
Eloge till konceptet Dine ahead of your flight - god mat och ett stort urval
att välja bland !
Jag insåg vid incheckningen att jag gjort ett litet "misstag" genom att inte
läsa min replan fullt ut. Jag landar kl. 10.20 imorgon f.m. på LCY men min
flight till ARN går nästan fyra timmar senare fast då från LHR.. Hur tar
jag enklast (utan att ta en taxi) mellan de bägge flygplatserna ? Finns
det någon direktbuss eller blir det diverse byten ?
 

Concorde

Founding Member
Homer är inne på rätt spår. Vi gjorde exakt samma transfer för ett par år sedan. Från LCY tar du Docklands Light Rail till Canning Town och byter där till Jubilee Line mot Stanmore/Norrut. Byte Green Park till Piccadilly line mot Heathrow. ca. 1 timme borde det ta.
Jag skulle råda mot att åka DLR hela vägen till Bank, och sedan byta till Central Line för att sedan byta till Piccadilly Line på Holborn.
DLR har massa stop på vägen till Bank och åker inte snabbt. Jubilee mellan Canning Town och Green Park går på 15 minuter. Ny linje med moderna stationer. Promenaden på Green Park Tube station mellan Jubilee och Piccadilly är ganska lång.
Samma sak gäller för DLR>Central Line på Bank.

Enklast är Taxi, men det kan ta 1.5 timmar om du har oflyt och lär kosta 100GBP för en Black Cab. Går att boka mini-cab via t.ex. Addison Lee till fast pris.
 

Jacob

Medlem
50-60 minuter låter alldeles för ambitiöst räknat. Man brukar räkna på 45 minuter från Leicester Square till Heathrow med tunnelbana (Piccadilly Line) och resan from London City kräver minst två byten innan man kan ansluta någonstans till Piccadilly Line.
Jag skulle snarare räkna på 1:30 i restid från London City till Heathrow.

Men med fyra timmar mellan flygningarna bör det inte vara några som helst problem.

Taxi är knappast någon större vinning med och jag tvivlar på att det är någon större besparing i tid att ta sig till Paddington Station och åka Heathrow Express sista biten.

Håller helt med Concorde att Jubilee Line från Canning Town till Green Park bör vara det snabbaste alternativet.
 

Kricka

Medlem
Tack för alla glada tillrop och tips ! Jag gjorde som ni tipsade med DLR till Canning
Town, Jubilee Line till Green Park och vidare med Piccadilly Line till LHR T5. Kan
bekräfta att det tar cirka 1h 35min när allt flyter på perfekt dvs. utan väntan vid
byten. Nästa gång tror jag på att testa flygvägen via t.ex. GLA. Tåg/t-baneresan
är ju inte dyr (GBP 5,30) men lite trist.
 

Homer

Medlem
Tack för alla glada tillrop och tips ! Jag gjorde som ni tipsade med DLR till Canning
Town, Jubilee Line till Green Park och vidare med Piccadilly Line till LHR T5. Kan
bekräfta att det tar cirka 1h 35min när allt flyter på perfekt dvs. utan väntan vid
byten. .

Tog 55min för mig åt andra hållet, vet jag med säkerhet för jag höll på att missa flighten och tittade på klockan varannan minut :) Gångtid mellan/inom terminaler oräknat.


Nästa gång tror jag på att testa flygvägen via t.ex. GLA. Tåg/t-baneresan
är ju inte dyr (GBP 5,30) men lite trist.

ett tips är att boka ett flyg som går LCY-ARN istället :)
 

Jacob

Medlem
1:35 låter inget konstigt alls. Jag har bott inte så långt från LCY så har åkt många gånger till och från Heathrow med DLR och tunnelbana och det har alltid legat på en bra bit över en timme.
 
Toppen