Senaste nytt

Snarkare i First/Business Class

Jonas C

Medlem
Det talas ofta om att skrikande barn är det största irritationsmomentet ombord på flygplan, vilket stämmer till en stor del. Däremot upplever jag att det finns ett minst lika drygt irritationsmoment, nämligen folk som snarkar. På en nattflygning med 40+ passagerare i kabinen, så finns det en överhängande risk att hamna i närheten av en fyllesnarkande medpassagerare som tuppat av efter ett för många glas skumpa och Cognac.

Jag har själv lite svårt att sova när någon snarkar, och om har man betalat en ansenlig summa pengar eller poäng för biljetten, så förväntar man sig kunna få en hyfsad natts sömn. Jag kan tänka mig att det blir mycket värre med snarkare i First när kabinen är betydligt mindre och intimare, för att inte nämna biljettpriserna som är betydligt högre.

Har ni haft några jobbiga erfarenheter med snarkare ombord, och hur går man tillväga med dem? Ber ni personalen väcka personen i fråga, eller tar man saken i egna händer? Folk har visserligen rätten att sova, men enligt mig bör det inte ske på bekostnad av andras sömn.
 
Last edited:

FF#1

Medlem
I Biz och i F så har man ju lite avstånd till eventuella snarkare, till skillnad mot i där bak där man ofta blir snarkad i örat.
Även i ett tyst plan så är det ju betydlig högre ljudnivå än om man tex sover hemma, så jag upplever inte att snarkningar är så störande.
 

palmen

Moderator
Har aldrig störts av någon annan som snarkar, och man får väl öronproppar om det blir för jobbigt.
Det är itne bara "fyllon" som snarkar när de sover, kan vara spiknykter och ändå ha problem med snarkningar. Tycker inte att det är rätt att väcka dom om det nu skulle inträffa. Brukar vara rätt mycket annat ljud i kabinen från moterer mm. Jag somnar när jag är trött, kanske är lyckligt lottad.
 

JensE

Medlem
Om du verkligen störs av det använd brusreducerande hörlurar eller öronproppar.
Folk som har problem med andningen ska alltså inte få sova enligt dig?
 
Toppen