Senaste nytt

Starwood SPG Gold och Platinum får utökade förmåner

JacobGBG

Medlem
SPG har alltid haft som policy att de ska vara de som tar bäst hand om sina statusmedlemmar. Så när Hyatt förra året började höja sina förmåner så var det bara en tidsfråga till SPG skulle lägga till ytterligare.

Hyatt är fortfarande de enda som bekräftar rumsuppgradering vid bokning. SPG är dock de enda som uppgraderar Platina-medlemmar till sviter (även om jag vid tillfällen fått de av Marriott personligen).

När nu mitt Marriott guldstatus löper ut i slutet på Februari så hade jag trott att jag skulle jaga status i SPG, sen kom Hiltons guldpromo och ställde det lite på huvudet. Men med detta besked så känns det som SPG fortfarande ligger i tättstriden för bästa förmåner i sitt hotellprogram. Speciellt om man tittar på kraven för de olika nivåerna.
 

ucce

Medlem
Skönt att de äntligen ger gratis internet till guld. Och snart också frukost när min plat-challenge är klar :)

Önskar dock att det fanns fler hotell i Norden - åtminstone ett i Köpenhamn och ett i Göteborg skulle vara bra
 

agehall

Medlem
Internet för guldmedlemmar gör ju att det är värt att försöka nå den nivån för min del. Jag har ju rätt få hotellnätter på ett år, så mer än guld lär jag aldrig fixa, framförallt då det inte alltid går att välja vilken kedja man vill bo på..
 

nilsson

Medlem
Jag har ibland fått mail från Westin att de uppgraderat mig.

Intressant att gratis internet inte ingår i Starwood Preferred Business. Fast de kanske bara glömt uppdatera sidan.
 

Najk

Medlem
Det är kul när förmånerna förbättras, en annan trevlig nyhet är Lifetime Gold och Lifetime Platinum.

New! SPG Lifetime™ Gold
Gold membership status for life when you achieve 250 eligible nights total and any five years of elite SPG status over the course of your membership.

New! SPG Lifetime™ Platinum
Platinum membership status for life when you achieve 500 eligible nights total and any 10 years of Platinum SPG status over the course of your membership.
 

nilsson

Medlem
New! SPG Lifetime™ Gold
Gold membership status for life when you achieve 250 eligible nights total and any five years of elite SPG status over the course of your membership.

New! SPG Lifetime™ Platinum
Platinum membership status for life when you achieve 500 eligible nights total and any 10 years of Platinum SPG status over the course of your membership.

Oh, nice. Då blir jag Lifetime Gold nästa vecka.
 
Hörde mig för om de kan matcha min Hilton Honors guld och fick svaret att de inte kör med statusmatchning utan "challenges":

"Our elite levels are not offer via status matches or complimentary as they are an earned status only. If you have completed 10 stays within the status challenge but were not able to complete the required 18 nights for platinum you would be upgraded to gold elite. Our gold elite level requires 10 stays or 25 nights in a calendar year."

Så det enda sättet verkar vara att bo där under ett visst antal nätter per "statusperiod" för att kunna komma upp i de högre nivåerna.
 

henrik l

Medlem
När nu mitt Marriott guldstatus löper ut i slutet på Februari...

Var har du för erfarenhet av Marriott Guld? Är nybliven guld. Tänkte först på uppgraderingar. Har en bokning på 14 dagar i Hong Kong längre fram.Kan det vara läge att be om uppgradering med tanke på längden på vistelsen, så de kan möblera om:D
 

JacobGBG

Medlem
Var har du för erfarenhet av Marriott Guld? Är nybliven guld. Tänkte först på uppgraderingar. Har en bokning på 14 dagar i Hong Kong längre fram.Kan det vara läge att be om uppgradering med tanke på längden på vistelsen, så de kan möblera om:D

Marriott tar generellt väldigt god hand om sina Guldmedlemmar. I Minneapolis t.ex. hade jag ett vanligt rum bokat men blev uppgraderad till en två-våningssvit! Lounge tillträdet är dessutom guld värt och grattis frukost för två är ju inte heller fel.

Ska du bo i 14 dagar på samma ställe så skulle jag skriva till hotellet och fråga om de kan bekräfta några uppgraderingar för dig med tanke på den långa vistelsen. Om de inte ger ett positivt svar på det så kolla andra Marriott anslutna hotell i staden (R-C är att rekommendera).
 
Toppen