Senaste nytt

SAS Eurobonus Milage Run (Segment) tråd

Doolfin

Ny medlem
Mitt första inlägg:) Jag skulle behöva 4 segment för att nå guld. Tittade lite på inrikesflyg och dom är ju billiga nu med poäng, tex Göteborg - Åre t/r 10.000 poäng.
Finns det något bättre?
 

tomle

Medlem
Mitt första inlägg:) Jag skulle behöva 4 segment för att nå guld. Tittade lite på inrikesflyg och dom är ju billiga nu med poäng, tex Göteborg - Åre t/r 10.000 poäng.
Finns det något bättre?
Du får inte poäng när du flyger för poäng. Blir att casha om du ska ha segment (eller vouchers om du råkar ha några sådana).
 
D

Deleted member 4971

Guest
Mitt första inlägg:) Jag skulle behöva 4 segment för att nå guld. Tittade lite på inrikesflyg och dom är ju billiga nu med poäng, tex Göteborg - Åre t/r 10.000 poäng.
Finns det något bättre?

4 segment ska inte vara några problem, var utgår du ifrån? Hur länge har du på dig?
 

andy.c

Medlem
Mitt första inlägg:) Jag skulle behöva 4 segment för att nå guld. Tittade lite på inrikesflyg och dom är ju billiga nu med poäng, tex Göteborg - Åre t/r 10.000 poäng.
Finns det något bättre?
Välkommen till BC! :)

Du får komma med lite mer information, t.ex. var utgår du från och när är din kvalificeringsperiod slut?
 
Mitt första inlägg:) Jag skulle behöva 4 segment för att nå guld. Tittade lite på inrikesflyg och dom är ju billiga nu med poäng, tex Göteborg - Åre t/r 10.000 poäng.
Finns det något bättre?
Hej og velkommen til Doolfin! :)

Hvis du vil flyve for point skal du booke en såkaldt Best-Availability (Bedste Tilgængelighed) bonusrejse. Hvis du booker en normal "Bedste Pris" optjener du hverken basispoint eller kvalificerende flyvninger.
 

Doolfin

Ny medlem
Tackar! :)
Jag utgår från Göteborg. Har kvalificeringsperiod till sista feb men ville bli guld så fort som möjligt. Att Best-Availability ger poäng visste jag inte, kan bli en sådan i dagarna då.
 

andy.c

Medlem
Tackar! :)
Jag utgår från Göteborg. Har kvalificeringsperiod till sista feb men ville bli guld så fort som möjligt. Att Best-Availability ger poäng visste jag inte, kan bli en sådan i dagarna då.
Har du tänkt på att kravet för att bli EBG sänks från 50 till 45 legs fr.o.m. 1/1 2015? Behöver du ändå fyra legs till?
 

bnr

Medlem
Kände att det var dags för mig att registrera mig på formet efter ett par månaders dagliga besök!

Tänkte passa på och fråga om lite hjälp i denna tråd!
Utgår från ARN. Kvalificeringsperiod till sista mars 2015, EBS just nu och har 16 kvalificerande flyg och behöver således 29 legs (med nya kravet på 45 legs).

Några frågor
- Kollade ARN-CPH-BER (tror jag att det var) och SAS sida klagade på att det var för kort tid mellan ankomst BER och avgång BER. Kan man komma runt detta om man bokar på något annat sätt? Är det samma plan tillbaka bör väl detta inte vara något problem? Blir ju väldigt svårt att missa samma plan som man ankommer med tänker jag.
- Räknas ungdomsbiljetter som kvalificerande flyg? #234 i tråden har bokat en del sådana, men tänkte fråga för säkerhets skull.
- Hur hittar man rutter med många legs på ett bra sätt?
- Sist men inte minst; förhoppningsvis är 29 legs ingen omöjlighet; men hur ska jag bära mig åt? :)

Tacksam för hjälp!
 

fcx

Medlem
Kände att det var dags för mig att registrera mig på formet efter ett par månaders dagliga besök!

Tänkte passa på och fråga om lite hjälp i denna tråd!
Utgår från ARN. Kvalificeringsperiod till sista mars 2015, EBS just nu och har 16 kvalificerande flyg och behöver således 29 legs (med nya kravet på 45 legs).

Några frågor
- Kollade ARN-CPH-BER (tror jag att det var) och SAS sida klagade på att det var för kort tid mellan ankomst BER och avgång BER. Kan man komma runt detta om man bokar på något annat sätt? Är det samma plan tillbaka bör väl detta inte vara något problem? Blir ju väldigt svårt att missa samma plan som man ankommer med tänker jag.
- Räknas ungdomsbiljetter som kvalificerande flyg? #234 i tråden har bokat en del sådana, men tänkte fråga för säkerhets skull.
- Hur hittar man rutter med många legs på ett bra sätt?
- Sist men inte minst; förhoppningsvis är 29 legs ingen omöjlighet; men hur ska jag bära mig åt? :)

Tacksam för hjälp!

Välkommen hit @bnr!

Ett av de billigaste sätten att få in segment från ARN är danskt inrikesflyg, Ålborg och Århus via CPH (vissa dagar är även Billund billigt).

CPH-BER borde vara med vändande flyg, och är det definitivt om det är en CRJ på sträckan. För att komma runt problemet med för kort bytestid får du boka två enkelresor (men det är alltid förenat med viss risk att boka separata enkelresor om något går fel).

Att flyga in 29 segment är absolut inte gratis, och kommer att ta ett tag att göra. Hur många nivåpoäng har du idag? Det kanske blir mer ekonomiskt och roligare att ta EBG på poäng? Om du tar Amex Elite före årsskiftet får du ju 20 000 nivåpoäng för 3 500 kr, och förmodligen har du redan en del poäng på kontot.
 

Nemo

Medlem
Är det samma plan tillbaka bör väl detta inte vara något problem? Blir ju väldigt svårt att missa samma plan som man ankommer med tänker jag.
Man kan tvingas ut i ankomsthall och måste gå runt hela flygplatsen med ev säkerhetskontroll (exvis Oslo), det kan vara bussgate där du ånyo måste genom säkerhetskontroll etc. Oftast hinner du, men är det kortare byte än MCT (minimum connection time) så finns inga garantier. Lycka till!
 
Toppen