Senaste nytt

Resa med medicin till Dubai

Nemo

Medlem
Hej. Vi har tänkt att åka till Seychellerna i mars nästa år och jag är extremt flygrädd. Har recept på sömntabletten Imovane som jag brukar ta på långa flygingar och även natten före resa då jag är mycket uppvarvad. Om jag nu måste ordna med tillstånd fr GD är det möjligt tro att de skulle godkänna 20 tabletters införsel vid transit? Och isåfall hur går jag tillväga. Tacksam för svar. mvh Praslin
Om inte annat är det en bra anledning till att gå en kurs i flygsäkerhet.
http://www.businessclass.se/forum/threads/bota-minska-flygrädsla.13530/
 

Praslin

Ny medlem
Det hjälper inte tillräckligt. Min svåger är pilot och har pratat med honom mången, mången gång.
Idag har jag mailat ambassaden så vi får se vad som sägs. Vore synd att behöva styra om rutten endast för detta.
Tack för vänliga svar.
 

Nemo

Medlem
Det hjälper inte tillräckligt. Min svåger är pilot och har pratat med honom mången, mången gång.
Idag har jag mailat ambassaden så vi får se vad som sägs. Vore synd att behöva styra om rutten endast för detta.
Tack för vänliga svar.
Ibland är släkten värst... grundkursen inom medicin säger att man inte behandlar släktingar, om det inte är strikt i nöd. Det kan ge en helt annan upplevelse att gå en kurs. Läs gärna tråden jag länkade till, jag har lagt upp länkar till flygkurser i olika länder. Vad en kurs kan ge som ett samtal med en svåger inte ger, är att man träffar andra som har samma problem/funderingar. Vitsen med att gå i skola är ju att träffa andra som lär sig samma sak som du, oftast lär man sig så mycket mer tillsammans.
Widerøe Norge har i Oslo/Torp en tvådagarskurs 7-8 februari (NOK 3950), danska Flytryg har en tredagarskurs 20-22 februari i Köpenhamn (DKK 9625), svenska Aviasafe har ännu inte satt upp datum för 2015. Lycka till!
 

Praslin

Ny medlem
Jag undrar vidare hur det går till vid transit då vi ej passerar tullen utan söker oss till gaten som tar oss vidare till Mahe. Görs det ngn typ av säkerhetskoll till efter att man stigit av planet?
 
Toppen