Senaste nytt

Bonusresa till Tokyo i sommar i First Class

Mika1984

Medlem
Hej!
Är ganska ny här på BC, men har grottat ner mej i alla möjliga trådar senaste tiden. Men nu är det dax att utnyttja min 2-4-1-voucher till en resa i sommar till Tokyo tänkte ja (1-2 veckor i slutet av Juli/början av Augusti) :)
Men det jag behöver hjälp med är hur jag ska gå tillväga när jag ska försöka få till resan i First Class.
Har ca 110.000 EB poäng just nu och kommer ticka in cirka 10.000 i januari efter ett Florida-besök.
Ska man boka nåt den närmaste tiden eller ska man vänta in LH F som släpps 2 veckor innan avresa(rätta mej om jag har fel, är vad jag läst här på BC tidigare iaf).
Läste reportaget av Palmens Toronto-resa i First (sjukt bra reportage) och måste ju utnyttja mina poäng till en sån resa när man har chansen till en sån upplevelse.
Drömmen är ju att få till ett par timmars stopp i FRA för att njuta av First-loungen också :)
All hjälp uppskattas! :)

// Micke
 

fcx

Medlem
Ett hett tips är att boka en resa i F redan nu om du hittar någon. När det närmar sig avgång kan du kolla om det finns i LH first, och då boka av den gamla resan och boka en ny.
 

palmen

Moderator
Precis som fcx skriver, hittar du tillgänglighet med ANA till Tokyo så boka det på en gång så har du en resa i alla fall. Att göra en ändring och boka om kostar 150 kronor per gång så det är ingen stor kostnad. Jag skulle leta efter avgångar med ANA till NRT/HND från Frankfurt eller Paris (oftast där jag brukar se tillgänglighet).
Lufthansa First är i en klass för sig, men släpps som sagt 14 dagar innan om det släpps något över huvud taget. Om en sådan plats skulle dyka upp för dig inom din reseperiod är det bara att boka om utresan.
 

Mika1984

Medlem
Precis som fcx skriver, hittar du tillgänglighet med ANA till Tokyo så boka det på en gång så har du en resa i alla fall. Att göra en ändring och boka om kostar 150 kronor per gång så det är ingen stor kostnad. Jag skulle leta efter avgångar med ANA till NRT/HND från Frankfurt eller Paris (oftast där jag brukar se tillgänglighet).
Lufthansa First är i en klass för sig, men släpps som sagt 14 dagar innan om det släpps något över huvud taget. Om en sådan plats skulle dyka upp för dig inom din reseperiod är det bara att boka om utresan.

Hittar flighter via ANA som är coachade av Lufthansa, kommer det gå att boka en sån resa?
Har kolla lite andra resor i F med bl.a Thai. Kanske större chans att man får till en sån bokning, eller?
Tänkte försöka få något bokat i veckan och se om det öppnar sig nån plats i LH F när det närmar sig.
Men räcker 120.000 EB-poäng till en sån resa (med 2-4-1)? åker ju trots allt själv :)
 

fcx

Medlem
Hittar flighter via ANA som är coachade av Lufthansa, kommer det gå att boka en sån resa?
Har kolla lite andra resor i F med bl.a Thai. Kanske större chans att man får till en sån bokning, eller?
Tänkte försöka få något bokat i veckan och se om det öppnar sig nån plats i LH F när det närmar sig.
Men räcker 120.000 EB-poäng till en sån resa (med 2-4-1)? åker ju trots allt själv :)

Med en voucher och 120k poäng kommer du vart du vill i världen i First.
 

Glenn123

Medlem
Jag tog för givet att det gällde två pers :) Enl. *A's spend chart kostar en ToR 190k poäng så då räcker ju dina 120k med råge.
 

palmen

Moderator
Hittar flighter via ANA som är coachade av Lufthansa, kommer det gå att boka en sån resa?
Har kolla lite andra resor i F med bl.a Thai. Kanske större chans att man får till en sån bokning, eller?
Tänkte försöka få något bokat i veckan och se om det öppnar sig nån plats i LH F när det närmar sig.
Men räcker 120.000 EB-poäng till en sån resa (med 2-4-1)? åker ju trots allt själv :)
Det är 190.000 poäng för en First-resa till Asien, med andra räcker det med 95.000 poäng med din voucher.
Thai är de som är lättast att hitta platser med i First, borde inte vara några problem under sommaren i och med att det inte är högsäsong då heller.
Vet inte riktigt vad du menar med att hitta flighter via ANA som är coachade av Lufthansa? När jag söker efter platser går jag in på United.com, hittar du saver-platser (de med blå select-ruta) så kommer Eurobonus med törsta sannolikhet kunna boka dessa platser. Min erfarenhet är att det man ser på United är samma som SAS kan boka.
Tittar du 27/7 tex så har du avresor med Thai i F från Frankfurt, Munchen, London, Paris, Zurich, Rom till Bangkok. Se är det bara bygga på med att söka Bangkok-Tokyo separat, finns 2 flighter till HND med Thai i F den 28e, även Osaka kan du åka till och sedan vidare i business inrikes. Nu finns det som sagt gott om platser med Thai under sommaren. Sök sträcka för sträcka (Frankfurt-Bangkok, Bangkok-Tokyo) och sök alltid enkelresor, enklast att hitta tillgänglighet så.
 

Mika1984

Medlem
Tack för hjälpen, Palmen. Visste inte riktigt hur ja skulle hitta tillgängliga award-resor, men nu har man ett gäng timmar framför Uniteds sida som väntar :) bra verktyg :)
 
Toppen