Senaste nytt

SAS 737 utan främre toa - Business class med catwalk

TreD

Medlem
Igen har jag hamnat på en av dessa eländiga SK-maskiner (737-600, LN-RPT) utan främre toalett i en flerklasskabin.
Jag har förgäves påtalat eländet vis-a-vis SAS, men jag får inte ens ett svar.
Varför i hecklefjäll kan de inte byta ut dessa maskiner? Så dyrt kan det väl ändå inte vara.
Jag förväntar inte något medhåll från kabinpersonalen.
De stortrivs säkert bakom skynket, av och till störda av enstaka nödiga passagerare som rycker i detsamma.
 

Marcus01

Medlem
De är ju inte "bara" att byta flygplan hur som helst men visst, jag förstår vad du menar, 737-600 är en riktigt skitvariant av en annars bra maskin.
 

TreD

Medlem
Samma sak med de gamla MD-87orna.
Apropå MD-8X. Mette Minus med make hamnade tydligen på en av dessa idag. Låt vara att det är min favokärra men det är väldigt tydligt att SAS gör ett absolut minimum av underhåll på dessa, nu när de skall ut av flottan.
 
Åkte med vad som skulle föreställa Cimber Sterling mellan BCN - CPH förra året. In kom ett 737-500 eller 600 intaxande till gaten. Dock utan deras färger, utan totalt vitt utan någon slags branding. Var lite förvånad då det såg aningens skumt ut. Detta plan saknade även främre toalett, det var säten ända fram till dörren á-lá Ryanair, så kanske kan vara en av deras gamla kärror de målat om i en hast? Inte så imponerad.
 

twiggs

Medlem
Passagerare i Business skall inte behöva traska genom hela Y och M för att komma till toaletten!!

Samma elände förekommer även på OS och LH Fokker 70/100.

Fast personligen tycker jag att det är MYCKET värre att SK (+ många andra flygbolag) tillåter passagerare som reser Y och M att använda främre toaletten. Förstår inte alls människor som kan med att korsa en divider. Å andra sidan tycker de flesta att givetvis inte är okej (eller accepterar åtminstone att inte det går) att använda C-incheckning när man reser M; varför ska man då kunna använda kunna använda C-toaletten?

:mad:
 

Roger J

Medlem
Denna konfiguration var tänkt att gå inrikes, det är alltså fel att den går på Europa-linerna. Men det händer verkligen hela tiden. :(
 
Toppen