Senaste nytt

Lyckad status match Aegean Gold mot Turkish Airlines Elite (Gold)

Skickade in en förfrågan, fick svar på mail 4-5 månader senare där dom välkomnar mig till Turkiska familjen i form av ett Elite kort.
Lite oväntat, drog det mest på chans. Hade faktiskt glömt bort det så det var en trevlig överraskning.

Vet att det ska finnas en tråd för sånt här men hittar den inte just nu. Valfri moderator kan väl flytta in den dit om det känns bättre.
Kan det verkligen stämma att det gäller till 31/12/2016?

TK.png
 

johhenrik

Medlem
Japp, TK kör 2 år på sina perioder. Lite olika krav om du återkvalificerar under första eller andra året. Tror det är 25.000 miles inom 12 månader eller 40.000 inom 24 månader som är kraven för TK Elite.
 

FFlash

Medlem
Jag hade skickat AY Plat för nästan 3 månader sedan, aldrig hört ett svar, skickat två follow-ups med en ny request på SK*G. Såg idag att jag blivit Elite till 31/12/2016, fick aldrig nåt mail.

Enligt Flyertalk så finns det mycket bevis på *G match vilket är ju lite konstigt. Responstiden varierar mellan en vecka till flera månader dock...

Tack TK iaf! Jag kommer nog att välja dem ett antal gånger nu efter de nya SK enhancements.
 

wheaa

Medlem
Vart skickade du in för
Skickade in en förfrågan, fick svar på mail 4-5 månader senare där dom välkomnar mig till Turkiska familjen i form av ett Elite kort.
Lite oväntat, drog det mest på chans. Hade faktiskt glömt bort det så det var en trevlig överraskning.

Vet att det ska finnas en tråd för sånt här men hittar den inte just nu. Valfri moderator kan väl flytta in den dit om det känns bättre.
Kan det verkligen stämma att det gäller till 31/12/2016?

Visa bifogad bild 30129


Vart nånstans skickade du in förfrågan om statusmatch? Vilken info?
tack!
 

jannewa

Medlem
Tog oxå rygg på den, fick svar nu:

Turkish skrev:
Dear Jannewa,

To honor your status match request, please re-send your request along with a copy of your
Miles&Smiles membership ID
, in addition to the original frequent flyer card and the latest statement which you have already send, by using the link below:

Online Feedback Form

or by fax:

+90212 465 2306 (for Classic and Classic Plus members)

+90212 465 2363 (for Elite and Elite Plus members)

If you do not have a Miles and Smiles membership yet, please create one before re-sending your request.

Thank you for choosing Turkish Airlines on your flights.



Kind Regards,

TURKISH AIRLINES INC.

Customer Contact Center

Dom har redan fått ID, kan det vara kopia på kortet dom vill ha?
I så fall blir det svårt, har inte fått något kort.
 

freppa87

Medlem
Har också slängt iväg en ansökan. Det verkar som att man ska kunna se status av sin request någon stans, men jag hittar det inte under min profil. Någon som vet var man kan hitta det?
 
Toppen