Senaste nytt

Hörlursuttag i Malaysia Airlines First Class

MartinH

Medlem
Vad härligt det var!
Och ja, det var kolmörkt vid uttagen, fick lysa med ficklampa för att hitta.
 

Attachments

  • image.jpg
    image.jpg
    {memory} MB · Visningar: 243

MartinH

Medlem
Grabbar, inte bråka!
Kabinen/stolen var så bra det kan vara. Lika som ANA square, men kändes ännu större.
Underbar service. Vi var 2 pers i F, så vi hade max uppsyn på oss, tror inte mitt glas var tomt mer än 5 minuter som mest.
Det kändes som att vi förväntades att vila efter middagen, 3 tim in i flygningen. Jag gick inte på den enkla dock, och så fort dom förstod att jag var seriös med mitt flygande så blev jag behandlad som en kung igen.
7 tim in i flygningen så ursäktar sig dom, jag har druckit deras 3 flaskor Dom P. Jag blev erbjuden nåt substitut, jag smakade 2 glas, sen erkände jag mig besegrad, dom fick vad dom ville, jag vilade två timmar till det var dags för frukost.
I alla fall, jag kan inte se en anledning för någon att INTE välja MH F om möjlighet ges.
 

Treo

Medlem
För att återvända till ursprungsfrågan: har du ingen adapter?:rolleyes:
Och frågan borde ju kompletteras med vilka hörlurar flygbolaget tillhandahåller ... Vilka blir först med QC25?o_O
 
Last edited by a moderator:
Ok, förutom att det är "fel" sorts kontakt, fy f-n vad skitigt det ser ut! Var hela kabinen sådär eller?
+1 Det ser meget lidt indbydende ud! Jeg ville blive skuffet hvis jeg mødte det i en First kabine på et fly der er <2,5 år gammelt. Jeg ville faktisk blive skuffet uanset på hvilket fly jeg blev mødt af det syn.

Jeg vil lige bemærke at jeg ikke har fløjet Malaysian First - (og jeg kommer nok heller ikke til det.)
Men...
Underbar service. Vi var 2 pers i F, så vi hade max uppsyn på oss, tror inte mitt glas var tomt mer än 5 minuter som mest.
Nu lyder jeg måske som rigtig detalje-nazi når jeg sådan piller det helt fra hinanden. På forhånd undskyld for det. Glasset skal (IMO) helst ikke nå at blive tomt. Jeg er nok ikke den der drikker hurtigst men jeg tror faktisk ikke jeg har nået at tømme et glas i en First-kabine* i år uden blive tilbudt en refill inden. Selv på Air China sørgede man for at mine glas aldrig var tomme.

Jag gick inte på den enkla dock, och så fort dom förstod att jag var seriös med mitt flygande så blev jag behandlad som en kung igen.
Det kan være jeg misforstår dig, men man skal vel helst blive behandlet som en konge uanset hvor seriøs man er!?

7 tim in i flygningen så ursäktar sig dom, jag har druckit deras 3 flaskor Dom P
Hmmm....! På den ene side bliver jeg da lidt misundelig. 3 Flasker...

På den anden side tænker jeg at selv Norwegian ville have "underbar service" og at "Kabinen/stolen var[är] så bra det kan vara" efter 3 flasker Champagne. Det er trods alt 19 genstande(!)

Nu siger jeg ikke at DU var i en tilstand hvor du kan have været mere begejstret for produktet end du havde været hvis du kun havde drukket vand, men det ville JEG have været. Eller nej. Jeg ville nok sove ganske tungt. Ude på toiletgulvet.

Med afsæt i dine og @Alfs oplevelser er jeg sikker på at Malaysian har et fint produkt i First, jeg er dog ganske sikker på at man kan få ligeså god eller bedre service hos andre flyselskaber. Rengøringen af kabinen imponerede eksempelvis ikke mig. Slet ikke.
 

johhenrik

Medlem
Hvor mange Bc medlemmer har FB Gold? 2% er mit gæt.....

@johhenrik har FB Gold om jag minns rätt. Men sen var det ju inte så länge sedan nästan alla på BC hade FB Gold tack vare statusmatchningen från förra våren ;)
Jag gjorde själv ett påstående för något år sen eller så att det inte är speciellt många här med FB Gold/Plat (eller om jag sa Skyteam Elite). Jag blev snabbt införstådd att det allt finns en del av oss aktiva här. :)
 
Toppen