Senaste nytt

Har du fått aviseringen från DHL Express att de försökt leverera paket till dig från AMEX

Antar att AMEX har nu skickat de här nya ersättningskort med DHL Express till oss SAS Eurobonus EBD, men enligt DHL har avsändaren ej lämnat fullständiga mottagare uppgifter så idag har DHL Express i Arlanda skickat alla kuvert vidare till AMEX Sverige för att de ska lösa detta. Vi får se när nya korten kommer hem.

Tänkte höra av mig så du vet...
 

fcx

Medlem
Ojojoj, Amex och korthantering för EBD verkar absolut inte gå ihop. Undrar om någon sitter löst efter höstens floppar?
 

Xilan

Medlem
Jag fick mitt extrakort med vanlig post förra veckan. En dag senare kom det vanliga kortet med DHL.
Det ringde en stressad DHL-chaufför och sa att han hade fått en hel hög med brev som var skickade som Expressfrakt och skulle levereras före klockan 9. Han hade ingen chans att klara det och frågade om det var okej att han kom något sent.
- Ja, jag är ändå inte hemma, sa jag.
- Nej, det är inte många som är det, svarade han uppgivet.
 

iRobert

Medlem
- Ja, jag är ändå inte hemma, sa jag.
- Nej, det är inte många som är det, svarade han uppgivet.
DHL är patetiskt dåliga att ha att göra med som privatperson; fick följande i mail härom veckan efter att jag tydligen beställt något som - för mig helt ovetandes - levererades av DHL.

"Vi har försökt leverera till dig idag. ["va?!"] ...Leveranser sker vardagar mellan 08-17 och vi har normalt inte möjlighet att ringa innan leverans eller anpassa leveransen till en specifik tid. ... Våra chaufförer har inga mobiltelefoner."

Så urbota dumt och bortom dåligt att ord fattas mig.
 

Nemo

Medlem
DHL är patetiskt dåliga att ha att göra med som privatperson; fick följande i mail härom veckan efter att jag tydligen beställt något som - för mig helt ovetandes - levererades av DHL.

"Vi har försökt leverera till dig idag. ["va?!"] ...Leveranser sker vardagar mellan 08-17 och vi har normalt inte möjlighet att ringa innan leverans eller anpassa leveransen till en specifik tid. ... Våra chaufförer har inga mobiltelefoner."

Så urbota dumt och bortom dåligt att ord fattas mig.
Det går att lämna en friskrivningslapp på dörren, så lämnar DHL paketet utanför. På egen risk.
 

iRobert

Medlem
Det går att lämna en friskrivningslapp på dörren, så lämnar DHL paketet utanför. På egen risk.
De ska ta sig in i trapphuset också; vi boende får inte veta koden utan skall använda våra nycklar.. Särfall såklart, men det är många fallgropar med den metoden överlag.
 
Toppen