Senaste nytt

SK 935 försenad i Köpenhamn, orsak?

Någon som har en aning om vad SK 935 råckat ut för idag? Dom har än så länge flyttat fram avgången till 15:00 (ordinarie 12:25)

@Seinan sitter fast där med 3 statuslösa polare och behöver veta vad som gäller.

Har dom rätt till matkuponger eller liknande?
 
A

Aurora

Guest
Washington är kansellerad. Virker som det har blitt teknisk fel på ett eller flere flygplan och man har måttet omrokkere på schedule. LN-RKF är planlagt på SK935, den är på veg från Toyko nå - ETA CPH kl 12.50. Sedan må man jo få ut folk, rydde og fylle på med mat. Avgang 15.00 virker meget plausibelt :)
 

Dr. Miles

Expert
Jag vet inte detaljerad orsak men det verkar som att det blir flygplansbyte enligt Amadeus.

Screenshot20141203_1.png
 

Elias

Medlem
Någon som har en aning om vad SK 935 råckat ut för idag? Dom har än så länge flyttat fram avgången till 15:00 (ordinarie 12:25)

@Seinan sitter fast där med 3 statuslösa polare och behöver veta vad som gäller.

Har dom rätt till matkuponger eller liknande?
Flög SAS ARN-VNO i fredags och då blev vi 2 timmar sena pga flygplansbyte. Jag satte mig och vänta i loungen och fick ingen info om att matkuponger på 75 SEK delades ut vid gaten:) Enligt lounge personalen så brukar dessa delas ut vid gaten utan att dem meddelar det på något annat sätt. Hoppas detta detta hjälper dina vänner lite i alla fall:)
 

KeXx

Medlem
Det börjar kännas som SK909/925/935 alltid får ny avgångstid runt 15:00-15:20 när det blir något technical på kärrorna. Samma mönster sen i somras, dock med något undantag då man inte kommit iväg förrän vid 17-snåret. Ibland löser SAS det med att dribbla lite med dom senare avgångarna till Chicago, Narita, Peking eller Shanghai men det blir lite som det blir ibland då man inte lyckas lösa problemen.

Ett snyggt exempel var när SK935 blev försenat pga technical och ny avgångstid var, ja - just det, 15:20. Då bytte man helt enkelt ut kärran mot den som skulle gå som SK943 och fick iväg den hyfsat enligt schema, men man fick inte ordning på kärran man bytte med så det hela slutade med att SK943 kom iväg, dock med viss försening, med kärran som skulle gå som SK984 och den flighten i sin tur blev inställd.

Generellt brukar det meddelas över högtalarsystemet att man kan hämta vouchers antingen vid gate, i loungen eller i transfercentret när flighten är sen.
 
Toppen