Senaste nytt

Air France introducerar ny produkt på medellånga flygningar - vad gäller?

thsred

Medlem
Om man bokat en biljett i Premium Economy och ska åka 1 april? Det är ju lite skillnad på service/mat att sitta längst bak framför skynket än längst fram bakom skynket? Kanske @Air France/KLM kan hjälpa?
 

Treo

Medlem
Nja, kabinen är ju samma men man sitter tydligare "bakom skynket" och får lite sämre mat. Gamla PE inom Europa som vi ju pratar om var inte särskilt upphetsande ombord hur som helst. Ingen seat block. Visserligen businessmat, men intra-EU ... Behåller man bara Sky Priority med Fast Track tror jag inte det blir några stora protester. Återstår att se hur priset "enhancas" ;)
 

thsred

Medlem
Nja, kabinen är ju samma men man sitter tydligare "bakom skynket" och får lite sämre mat. Gamla PE inom Europa som vi ju pratar om var inte särskilt upphetsande ombord hur som helst. Ingen seat block. Visserligen businessmat, men intra-EU ... Behåller man bara Sky Priority med Fast Track tror jag inte det blir några stora protester. Återstår att se hur priset "enhancas" ;)

Det är ju inte att jag protesterar när jag köper biljetten (naturligtvis beroende på priset) utan mer att jag protesterar att jag köpt biljetten i tron att jag ska få en produkt, men så ändrar de. Och då är ju frågan om jag får sitta framför skynket (blir uppgraderad) eller om jag hamnar i economy och får en sämre service än jag betalt för.

Sedan att den försvinner inom EU kanske inte spelar så stor roll.
 

Treo

Medlem
My bad!
Kommenterade produkten i sig och inte ditt specifika fall.
Jag anser att du bör kunna kräva ersättning enligt EU 261/2004 för ofrivillig nedgradering om du bokat en klass som "plötsligt" inte tillhandahålls. Alternativt acceptera (gratis) uppgradering :D
 

thsred

Medlem
My bad!
Kommenterade produkten i sig och inte ditt specifika fall.
Jag anser att du bör kunna kräva ersättning enligt EU 261/2004 för ofrivillig nedgradering om du bokat en klass som "plötsligt" inte tillhandahålls. Alternativt acceptera (gratis) uppgradering :D

Det är lugnt... Du får kommentera produkten också... ;)
 

Air France/KLM

Företagsrepresentant
Hej på Er. 1 April tar vi bort Premium Economy på Medium Haul destinationer. Tyvärr så var det inte lönsamt nog att forsätta. Det kommer att finnas Economy Flex biljetter att köpa och nedan ser ni lite vad som gäller för dom biljetterna.
Mvh Tina
upload_2014-12-15_13-43-25.png
 
Toppen