Senaste nytt

3 Ipads och 1 dator. Ok i handbagaget?

Ankan_77

Ny medlem
Hej!
Åker hem från Australien i morgon. Har köpt 3 st Ipads för att ge i julklapp till min familj. Mycket billigare eftersom jag även kan dra av taxes på flygplatsen. För att göra det måste jag ha dom i mitt handbagage. Nu slog mig tanken att det kanske inte är ok att ha med sig så mycket? Har även en jobb-dator med mig.
Mellanlandar i Bangkok om det gör någon skilland.
Är det någon som vet?

Hälsningar,
Anders
 

agehall

Medlem
Jag har haft med mig 2xiPad, 4xMacMini och en laptop i handbagaget. Det är inga som helst problem att få ta med sig det så länge det får plats.
 

vicce

Medlem
Har ibland 2 laptops, 2 iPhones och två iPads när jag är ute på jobb, utan några problem. Men dessa har ju varit uppackade...
 

AndersFT

Ny medlem
Ser heller inga problem. Tänk på att de ska ligga i originalkartong (inte brukade) vid tax claims, ifall du funderat på att spara lite plats och skicka kartongerna i incheckat bagage.
 

Nemo

Medlem
Du ska kunna skicka dem i det incheckade, om du vågar. Ty flygbolaget ersätter inte stöldbegärlig egendom om det försvinner. En möjlighet är att du går till Tull/Gränskontrollen enligt nedan, ordnar med pappersarbetet och sedan ändå tar med det i handbagaget gnm säkerhetskontrollen etc.

Tourist Refund Scheme
"If you want to make a TRS claim for liquids, aerosols or gels that you are not able to take on board because of these limits, take your goods to the Customs and Border Protection Client Services counter before they are packed in your checked luggage and checked in with the airline.
This also applies to oversized items, like skis, snowboards and golf clubs and other goods that you will check in.
To find the location of the Customs and Border Protection counter, check the website of the airport where you will depart from Australia."
 

Jacob

Medlem
Jag har åkt med två laptops, två mobiltelefoner och en iPad. De tittar lite konstigt i säkerhetskontrollen eftersom allt måste packas upp, men det finns inga regler som förbjuder detta så länge allt går ner i handbagaget och man håller sig inom de handbagageregler som finns.
 
Toppen