Senaste nytt

Filmer om flyg/flygplatser

JanneC

Ny medlem
Minns en miniserie från 80-talet som utspelade sig på SK 747:a. Vill minnas att pursern försökte kapa planet. Ngn annan som kommer ihåg denna?

Nemo

Medlem
På TV10 Play visas nu programmet Världens mest pressade piloter. Det handlar om unga brittiska piloter som saknar erfarenhet för att bli anställda av tex. BA. Istället flyger de ihop sina timmar hos ett Indonesiskt flygbolag, Susi Air, som flyger till alla möjliga små flygplatser runt om i Indonesien. Väldigt intressant.
Världens mest pressade piloter - Avsnitt - TV10 Play
Bra tips! Jag kollade på ett avsnitt, och när jag såg programmet på TV upptäckte jag att TV10 har en till serie, Livsfarliga flygresor - TV10 Play. I dagens tvärtom-värld (man säger tvärtom vad det egentligen är) så är de väl de säkraste flygresorna de visar.

Fosca

Medlem
Den där frihetskänslan som infinner sig när man befinner sig inom flygets trygga sfär.
Tänkte bara bjuda på några filmtips till er som är strandade saknar den känslan. :)
(vissa är bra, andra är kult)

Up in the Air
With a job traveling around the country firing people, Ryan Bingham enjoys his life living out of a suitcase, but finds that lifestyle threatened by the presence of a new hire and a potential love interest.

The Terminal
An eastern immigrant finds himself stranded in JFK airport, and must take up temporary residence there.

Airplane!
A man afraid to fly must ensure that a plane lands safely after the pilots become sick.

Airplane 2 The Sequel
A faulty computer causes a passenger space shuttle to head straight for the Sun. Can Ted Striker save the day and get the shuttle back on track--again???

Flightplan
A bereaved woman and her daughter are flying home from Berlin to America. At 30,000 feet, the child vanishes, and nobody will admit she was ever on the plane.

Die hard 2
John McClane attempts to avert disaster as rogue military officials seize control of Dulles International Airport in Washington, D.C.

Snakes on a plane
An FBI agent takes on a plane full of deadly and poisonous snakes, deliberately released to kill a witness being flown from Honolulu to Los Angeles to testify against a mob boss.

The Aviator
A biopic depicting the early years of legendary director and aviator Howard Hughes' career, from the late 1920s to the mid-1940s.

Catch me if you can
A true story about Frank Abagnale Jr., who, before his 19th birthday, successfully conned millions of dollars' worth of checks as a Pan Am pilot, doctor, and legal prosecutor.

Pushing Tin
A feud develops between two air traffic controllers: one cocky and determined while the other is restrained and laidback, which inevitably affects their lives.

Last edited:

DrKlas

Medlem
Snakes on a Plane är min favorit. Den är så dålig att den blir bra. 5,6 på IMDb borgar för kvalitet.

Jag såg Snakes on a Plane på en flygning mellan Frankfurt och Singapore 2006. Precis före såg jag World Trade Center (6,0 på IMDb). Båda filmerna var riktigt usla men jag ville se dem när Qantas hade mod att ha dem med i IFE-utbudet.

Av filmerna ovan tycker jag att Catch me if you can är i en klass för sig.

Toppen