Senaste nytt

Icelandair till New York - hur är flygplan och service?

Hej

Nu är resan bokad till New York, vi flyger med Icelandair och jag undrar om någon har åkt med detta bolag?
Har man egen tv?, hur är servicen?, moderna flygplan ?
 

Patrik

Medlem
Hej

Nu är resan bokad till New York, vi flyger med Icelandair och jag undrar om någon har åkt med detta bolag?
Har man egen tv?, hur är servicen?, moderna flygplan ?

Stannar ni ett natt på island? Det är helt klart värt att göra det och bada i blå lagunen!

Det är Boeing 757-300 plan, d.v.s. världens längsta en-gångs (narrow body) flygplan, det var några år sedan sist, så jag vet inte hur det ser ut med TV och Service nu för tiden. (då var det TV i taket, misstänker att det fortfarande är så)

Här är varför 757 är så coola:
http://www.youtube.com/watch?v=LEoDW6t0SWE&feature=fvst
 
Last edited:

danne1976

Ny medlem
Hej!
Detta blir mitt första inlägg på Businessclass.se.

Nyss landat på Keflavik i dag 2/2. Den Boeing 757-300 vi åkte med hade i alla fall PTV, läste ombord att deras flotta uppgraderats omkring 2008. Sköna stolar med helt ok benutrymme för att vara Economy. Gratis dryck(alkoholfritt).
 

mozartfan

Ny medlem
Hej! Jag åkte med Icelandair till NYC business class (Saga class) 2010 och jag tyckte att resan var alldeles underbar, det var breda fåtöljer och god service, spel och musik, och filmer, du kommer inte att bli uttråkad jag lovar dej. Däremot ingår inte maten om man åker economy och jag träffade en vän till mig som hade åkt till Boston och där hade maten tagit slut i economy så de hade levt på salta nötter hela resan, kom ihåg att dricka mycket, och glöm inte att njuta av resan. NEW YORK 1091.jpg
Checkar ni in via manuell disk i business class får ni checka in via British airways och även använda deras Lounge på JFK bara det är värt mycket pengar och tid, så ta tid på er innan flighten.
 

ACervin

Medlem
Som sagt i economy får man köpa mat. Men underhållningsystemet är ok. Widescreen hyggligt med filmer. Keflavik bjuder på självserverings restaurang och ett fik, lite stickade tröjor, elektronik och böcker. Ett ok avbrott men inte mer.
 

tic

Medlem
När jag åkte med dem sist för 10 år sedan fick man eurobonuspoäng, men inte längre, väl? Kan man samla poäng i något annat system än deras eget? Åker tll Kanada i sommar med dem.
 
Är man med i Finnair Plus så får man poäng även på Icelandair.
Som tidigare nämns så flyger de med 757-200/300. För några år sedan bytte de ut stolarna mot nya läderstolar, både i business och economy. I economy har du egen IFE, drycker ingår. Dock får du betala för all mat ombord.
En fördel med Icelandair är den korta transfertiden i Keflavik. Vad jag förstått är det en smidig flygplats att byta på, och i en resetidning (vet inte vilken) så fick Keflavik en bra placering bland världens bästa flygplatser. Bättre än både ARN och CPH.
 
Toppen