Konstigt jag behöver alltid visa kort + boardingcard på LH lounger i FRA och MUC.Har faktiskt aldrig behövt visa upp något kort hos Lufthansa, däremot vill SWISS och Austrian alltid se kort.
Personen signade upp via appen eftersom det strulade via hemsidan.Lite intressant att man ens kan regga ett konto utan adress
"Scandic" skrev:Hej!
Vi vill bara be dig kontrollera att dina personuppgifter är korrekta. Detta för att försäkra oss om att vi kan nå dig, och skicka ut ett nytt medlemskort när ditt gamla går ut eller när du når en ny medlemsnivå. Om uppgifterna inte stämmer, logga in på Mina sidor på scandichotels.se och korrigera de felaktiga uppgifterna under menyn Min profil.
Först och främst så har jag inte startat tråden för att säga att de gjort fel. För det har de inte. Det var i informativt syfte. E-mail adressen har alltid funnits på kontot. Det var aldrig problemet. Det var postadressen som saknades och ja fortfarande inte SAS fel. Det var mer synd att de inte skickade ett mail när personen på egen hand blev silver med ett: "hej vi saknar din adress", fortfarande inget fel.Just i det här fallet anser inte jag att SAS har gjort något fel alls.
Jag anser att hela ansvaret ligger hos den som ger bort kortet.
Jag har själv "skänkt" bort två EB kort och det framgår mycket tydligt i "ge bort kort" dialogen att det är av yttersta vikt att email adressen finns reggad på EB kontot.
Just i det här fallet anser inte jag att SAS har gjort något fel alls.
Jag anser att hela ansvaret ligger hos den som ger bort kortet.
Jag har själv "skänkt" bort två EB kort och det framgår mycket tydligt i "ge bort kort" dialogen att det är av yttersta vikt att email adressen finns reggad på EB kontot.
Fast nu var det väl den fysiska adressen och inte e-mail som saknades? (jag kommer dock inte ihåg om det stod något om den också...)