Senaste nytt

Star Alliance survey!

niksal

Medlem
Hej!

Jag fick precis en survey från Star Alliance. Blue1 ville att jag skulle besvara den som Star Alliance Guld-medlem. Någon annan som fått den?

Frågorna behandlade Star Alliance Gold-förmåner, hur olika flygbolag behandlar en, hur bra förmånerna är, vilka förmåner man gärna skulle se, samt ganska många frågor där man kunde skriva öppna svar. De ville också att man skulle jämföra med ST och OW om man hade medlemskap där.

Ganska bra initiativ, men nu är det bara att hoppas att det leder till något också! Jag gav ganska hård kritik mot hur inkonsistent olika bolag hanterar förmånerna, hur man knappt någonsin får recognition ombord, och hur top-tier loungerna inom Star borde bli bättre (jmf OW Emerald lounger).

Niksal
 

Mikael

Medlem
Jag fick en motsvarande survey för 2 veckor sedan, men inte för att jag har guldkort (endast silver) utan efter en specifik resa i business. Frågorna liknar dina, utöver vad jag tyckte om flygbolaget och resan specifikt, om det fanns priority boarding, behandling ombord, förmåner generellt. Jag var också ganska kritisk, tycker precis som du att det varierar för mycket, dock inte bara mellan bolag utan mellan flygplatser och ibland även specifika flighter. Hoppas absolut att det leder till något.
 

Traveller

Medlem
Jag fick den för sisådär 2 timmar sedan. Låååång var den. Jag vart lite förvånad då det på ett ställe i undersökningen hänvisades till min Pandionstatus men resten som guld... Men, gott initiativ men lite för många frågor.
 

bnccnb

Medlem
Fick den igår och har svarat på den nu. Förhoppningsvis får vi se lite actions också baserat på utfallet av den...
 
Toppen