Senaste nytt

Ethiopian Airlines B767 Business Class i Afrika: Dar Es Salaam-Addis Abeba

swede77

Medlem
Ethiopian försöker sitt bästa men når inte riktigt fram, främst pga gamla slitna flygmaskiner. Men för Afrika så är det bättre standard än normalt. Priset var förhållandevis bra för en Business Class produkt. Skulle flyga Ethiopian igen i Business inom Afrika men inte på längre flygningar.
 

Jacob

Medlem
Tack för en intressant läsning!

Hur står sig Ethiopians Boeing 767 mot Boeing 757? Är den äldre eller nyare? Numera kör de väl både Boeing 757 och Boeing 767 till Arlanda.
 

Elias

Medlem
Hade liknande uppfattningar och intryck som du då jag flög Ethiopian i business class ADD-ARN för några månader sedan.
 

Senator

Moderator
ET kör för tillfälle rutten ADD-VIE-ARN-VIE-ADD med en B767-300ER. Jag vet inte vart B757orna är, men det verkar vara detta som gäller för tillfälle.

På sträckan från Addis till Mahe, Seychellerna tyckte jag deras B737-800 var helt ok; hårdvaran var fräsch, sådan maten. Men även deras nya B777 lämnade mycket för att jag skulle vara helt nöjd.

Jag ser att det finns bra priser till Dubai från Arlanda....
 

PG

Medlem
Flög deras 757 mellan Addis och Lubumbashi i mitten av oktober, hårdvaran är ok men rätt sliten är min uppfattning. Maten....nja, den är väl inget att skriva hem om.
 
Toppen