Senaste nytt

Bra hotell i Bologna?

FF#1

Medlem
Ska till Bologna, ser att det inte finns några direkta mängder av hotel från de stora internationella kedjorna.

Någon som har bra tips på trevliga hotel. Gärna centralt med bra kommunikationer till flygplatsen.
 

Palazzi

Medlem
Råder det Bologna-feber på bc.se? :p

Tips på sevärdheter och restauranger i Bologna | BusinessClass.se forum | 250.000 inlägg om resor
Era guldkorn i Bologna? | BusinessClass.se forum | 250.000 inlägg om resor
Var bo och vad göra i Bologna? | BusinessClass.se forum | 250.000 inlägg om resor

Verkar vara fristående hotell som levererar bäst i Bologna, men kan tänka mig att Best Western San Donato o centrala Mercure levererar OK standard - ser ut att var dåligt med riktigt fina alternativ.
Bologna är arbetarnas och kommunismens hemmaplan, och tydligen speglas det tydligare än jag trott även i nutid - bra mat o kultur finns.

Bologna är troligen den stora stad jag har sämst koll på i hela Italien, tyvärr... :(
 

FF#1

Medlem
Tack för tipsen, det är intressant att jag ska dit just nu. Det är 13 år sen sist jag var där.
Av kedjehotellen verkar som du säger Mercure rätt ok, annars verkar det finnas några best western.
 

FF#1

Medlem
Vid en första anblick så var det fullt på Mercure, men när jag matade in mitt platinakortsnummer så dök det upp rum. Inte så dyra men endast icke avbokningsbara. Har inte varit med om att det har gått att applicera rumsgarantin via web bokning på något annat av de hotelkedjor jag har hög status.

Hmm... få se vad det blir....
 

FF#1

Medlem
Det vart Mercure, det dök upp lediga rum till bra pris inklusive frukost, soutern europé super deal eller nått sånt. ska bli intressant att se hur det blir där. Läget verkar ju bra, precis vid järnvägsstationen.
 

Palazzi

Medlem
Det vart Mercure, det dök upp lediga rum till bra pris inklusive frukost, soutern europé super deal eller nått sånt. ska bli intressant att se hur det blir där. Läget verkar ju bra, precis vid järnvägsstationen.

Trevlig resa!

Skriv gärna en kommentar efter resan, för oss andra som också nyttjar Accor-kedjan :) . Behöver ju inte vara ett lyxhotell för att vara dugligt (till trevligt) boende.

Nu vet jag att området nära Bolognas central är lugnt, men annars är nog inte "närheten" till tågstationen ett försäljningargument man ska falla för ;). Det brukar, speciellt i Italien, vara samlingsplatsen för samhällets mindre nogräknade...
Det har blivit bättre sedan polisen tog krafttag, och det är kanske främst förorter man ska passa sig för numer.
 

Flightdoc

Medlem
Hotel Paradise Bologna ligger centralt ca 200 m från hållplats flygbuss. Drivs av kvinnor. Fri Cappuccini närhelst man önskar. Frukost av italiensk typ, alltså inget minnesvärt. Apartment prisvärd. Se även Tripadvisor för fler bedömningar
 

Ricci

Medlem
Återuppväcker denna tråd.

Skall till Bologna en weekend i december och besöka deras julmarknad och letar nu efter hotell.
Tittar på också på ovan nämnda Mercure Centro, men är det tyst beläget med tanke på närheten av tågstationen?
Någon som varit i Bolonga nyligen och har andra alternativ (tyst och centralt) till hotell tas vänligen emot?
 
Last edited:
Toppen