Senaste nytt

Till vilket bonusprogram ska jag kreditera Emirates flygningar?

Dr. Miles

Expert
Last edited:

henrik l

Medlem
Fr o m 2012-MAR-01 kan man kreditera Emirates flygning till Alaska Airlines Mileage Plan.

Alaska Airlines är partner med bl a:
  • Air France
  • Air Pacific
  • American Airlines
  • British Airways
  • Cathay Pacific
  • Delta Air Lines
  • Emirates
  • Era Alaska
  • Icelandair
  • Kenmore Air
  • KLM
  • Korean Air
  • LAN
  • PenAir
  • Qantas

Dessutom kan man shoppa miles. Vet dock inte hur det ser ut med kampanjer hos dem.

När det gäller uttag av miles så är nivåerna hyfsade, men vet ej hur routing reglerna ser ut.

Milen har dessutom evigt liv om man fyller minst vart annat år.
 
Last edited:

Dr. Miles

Expert

Det är synd att Alaska Airlines Mileage Plan erbjuder inte som American Airlines All Partner Award.
Det hade varit mycket trevligt och användbart med tanke på att det finns tre stora europeiska flygbolag som partner (Air France, British Airways och KLM).
 

henrik l

Medlem
Det är synd att Alaska Airlines Mileage Plan erbjuder inte som American Airlines All Partner Award.
Det hade varit mycket trevligt och användbart med tanke på att det finns tre stora europeiska flygbolag som partner (Air France, British Airways och KLM).

Ska även bli intressant och se på vilka nivåer poänguttag på Emirates hamnar. Kollade LHR-HKG i F på Skywards (Emirates FF-program) och där ligger man på 225 000 miles. Men vi får ge oss till tåls till slutet av -12, som jag läste hos Milage Plan.
 

Dr. Miles

Expert

Dr. Miles

Expert
Ska även bli intressant och se på vilka nivåer poänguttag på Emirates hamnar. Kollade LHR-HKG i F på Skywards (Emirates FF-program) och där ligger man på 225 000 miles. Men vi får ge oss till tåls till slutet av -12, som jag läste hos Milage Plan.

Cathay Pacific First class award är 140.000 Mileage Plan miles, så hoppas vi att det bli mindre miles mellan Europa och Dubai.
 

henrik l

Medlem
Cathay Pacific First class award är 140.000 Mileage Plan miles, så hoppas vi att det bli mindre miles mellan Europa och Dubai.

Den är ju bra och det är samma uttag som med AAdwantage. Vi kan ju drömma om att Europa-Dubai-Asien i F med Emirates blir något liknande:) Men bonusprogram är ju kända för sina anomalier:rolleyes:
 

Dr. Miles

Expert
Den är ju bra och det är samma uttag som med AAdwantage. Vi kan ju drömma om att Europa-Dubai-Asien i F med Emirates blir något liknande:) Men bonusprogram är ju kända för sina anomalier:rolleyes:

Cathay Pacifics First class award mellan Nordamerika - Afrika för 140.000 Mileage Plan miles är det bästa värdet, med tanke på antal flygna mil.

Africa - Middle East - India - Award Chart - Alaska Airlines Mileage Plan

Cathay Pacific
First Between North America and Africa / India / Middle East 140,000


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper


Vid Partner award
  • En stopover per bonusresa är tillåten
  • Inget bränsletillägg på Cathay Pacific flygning
  • Enkelresa är ej tillåten
 
Last edited:

kajsson

Ny medlem
Kreditera miles intjänade på Emirates flygningar

Tjena,

Min familj och jag nappade på ett Emirates-erbjudande där vi flyger Aten-Dubai- Bangkok i Business och sen Bangkok-Hongkong-Bangkok i First och sen Bangkok-Dubai-Aten i Business igen.

Nu försöker jag bli lite klokare på hur vi på bästa sätt kan kreditera våra miles. Efter att ha letat lite har jag sett att från och med 1 mars så är Alaska Airlines ny partner och jag fann även nedanstående erbjudande i förhållande till detta

Emirates-Alaska.png


Då vi åker i april och kommer hem i maj känns detta som ett bra alternativ, men är det mitt bästa alternativ och rent praktiskt vad innebär fördelarna för oss? Innebär det att de miles vi tjänar på våra flygningar med Emirates överförs rakt av och sen dubblas eller är det några speciella regler eller bestämmelser som missar? Tacksam för er hjälp!
 
Toppen