Senaste nytt

Hjalp med forslag till resa for pengar, avios och voucher

trekker

Medlem
Hej, efter att ha varit med pa BC i ett par ar nu och lart mig det mesta (?) om att tjana poang - nu behover jag lite hjalp och tips om hur man kan branna poang.

Jag planerar en semester for mig, fru och 2 barn i Maj nasta ar da det ar skollov (jag vet redan har borjar problemen). Utresan skall vara fran Manchester tidigast kl 18 Fredagen den 22:a Maj och vi maste vara hemma igen senast pa kvallen den 7:e Juni.

Jag ar inte sa hemma pa klimatet jorden runt men en resa till Miami, LA, Sydney eller liknande vore nog vad jag helst siktar pa. Jag sitter just nu pa ca 400.000 Avios och Upgrade for 2 Gold vouchern. Vid behov skulle jag nog kunna fixa en 2 for 1 voucher, dock vet jag att det ar i princip helt omojligt att hitta reward platser under skollov, speciellt 4 stycken.

Vilka alternativ har jag for att kombinera mina Avios, vouchern plus pengar? Jag funderar pa att boka 4 biljetter i premium economy och uppgradera till C darifran. Att boka i Economy och uppgradera upp i C eller fran Premium till F fungerar val inte?

Nagon som har forslag pa resa och hur det bast borde goras? Mycket tacksam for forslag.
 

Senator

Moderator
Jag tror att Boxing Day kommer det en rea. Då hade jag köpt WT+ på rean, och försökt att använda uppgraderingsvouchern + Avios till 4 platser. Det är inte helt omöjligt, men svårt...

Alternativt är Avios för två, och två köpta... Och du har rätt, du kan bara uppgradera en klass WT --> WT+ etc.
 

trekker

Medlem
Det dar med boxing day later ju som en riktigt bra grej, jag tror jag vantar in den. Kan man fa 4st WT+ till USA for en rimlig peng sa vore det kanon. Vad kan man forvanta sig att en t/r mellan MAN - MIA eller LAX eller nagon annan destination kan kosta under rean?
 

Treo

Medlem
Vid tidigare reor har priset ex-UK till Nordamerika i WTP legat kring 1000 pund +/- 200, ibland har vissa destinationer legat oväntat högt resp lågt o_O En blogg som följer BA:s priser (UK) ganska aktivt är continentalclub.co.uk.
 

Homer

Medlem
Miami, LA eller Sydney
4 platser
och dessutom under skollov
:)

F.ö. kan du ju även flyga direkt från Manchester till USA med AA.
 

trekker

Medlem
Aa och United flyger från MAN så det skulle funka. Vill dock gärna kunna utnyttja upgrade för 2 voucher och den lär väl bara gälla på ba. Jag tippar på att bästa är att köpa 4 stolar på en ba flight och uppgradera 2 med voucher och 2 med avios.
 

Homer

Medlem
Funkar inte alls med Avios på United :p

Se till att fixa GGL så att du får en joker som du kan kombinera uppgraderingsvouchers
Joker = öppnar upp poängstolar på flighter där poängstolar är slut/ej sålda.
 

trekker

Medlem
Funkar inte alls med Avios på United :p

Se till att fixa GGL så att du får en joker som du kan kombinera uppgraderingsvouchers
Joker = öppnar upp poängstolar på flighter där poängstolar är slut/ej sålda.
My fault - jag menade forstas US Airways....

For GGL behover jag nog gora en ganska betydande mileagerun och det tror jag inte jag kan fa igenom dar hemma..... Sitter bara pa 2600 TP, eventuellt 3100 vid jul beroende pa om jag fortsatter jaga TP eller om jag satsar pa ett fornyat EBG.
 

WTP

Medlem
Jag tror att Boxing Day kommer det en rea. Då hade jag köpt WT+ på rean, och försökt att använda uppgraderingsvouchern + Avios till 4 platser. Det är inte helt omöjligt, men svårt...

Alternativt är Avios för två, och två köpta... Och du har rätt, du kan bara uppgradera en klass WT --> WT+ etc.

Newbie fråga: Om jag köper WT+ och sen vill upggradera med avios till CW, är det nästan omöjligt? Antar att man gör det under MMB, men hur långt innan avresedagen kan man göra det?
 
Toppen