Senaste nytt

Concierge service - hvad er det værd ?

Frågan är om man får samma concierge med Elite som med Platinum... Har inte hittat någon text som antyder det en eller det andra - men det känns ju inte orimligt att det är samma bemanning åtminstone, dock kanske olika prioritet.

Platinums service är jag mycket nöjd med så här långt - har använt 4-5 ggr på en månad - både till sånt jag kunde gjort själv för att spara tid - men också för att boka bord på restaurang där det var fullt enligt restaurangens onlinebokning. Min uppfattning är att AMEX har stående bokningar på bord på vissa restauranger som man kommer åt via dem.

De räddade mig förra helgen när jag snabbt behövde få tag på en grej som jag inte själv hittade.

Tummen upp för AMEX Platinums concierge.
 

Stefan62

Medlem
Jag var i Amsterdam under förra veckan och behövde snabbt en bra restaurang för 9 gäster.

Hotellet vi bodde på kunde bara rekommendera stökiga turist-hak i hotellets närhet.

Amex concierge ordnade bord på en fantastisk fransk/italiensk restaurang som egentligen var fullbokad.
 

Ozz

Medlem
Jag har använt Amex Platinums concierge ett flertal gånger för att boka "omöjliga" konsertbiljetter och varje gång har de lyckats hitta biljetter. Den "tyngsta" uppgiften var att hitta två biljetter till AC/DC på Wembley för ett par år sedan. Över 100.000 biljetter sålda på nån timme men de hittade två biljetter på gräsplan, dessa levererades till hotellet i London ca 3 timmar innan konserten.

Nu har jag sagt upp mitt Platinum till förmån för Visa Infinite och det skall bli intressant att se hur dem löser biljettbegäret under kommande AC/DC turné nästa år. Vi skall försöka se dem så många gånger som möjligt och strular Visas service så blir det Amex bixtsnabbt igen.
 

bark

Ny medlem
Hur står sig de "mindre" kortens concierge mot till exempel Amex?
Biljetter, bord på restauranger och annat som kan vara lite svårare att lösa.
Även servicetider och sånt.

Tänker mig typ Danske Bank's platinum som jag har, men inte har använt ännu.
 
Toppen