Senaste nytt

Late checkout på flera rum som Club Carlson Gold CCG

fcx

Medlem
Ja, som topic antyder: Kan man få late checkout på flera rum i samma bokning om jag som CCG bokar? Kan man få late-checkout bekräftat i förväg?
 

mha321

Medlem
Man kan få det, men jag tror inte det är något som "ska ingå". Men frågar man artigt och det är någon på gott humör i receptionen...

Bekräftad i förväg tror jag är väldigt svårt att få. Det beror väl ofta på hur hög beläggning de har och det vet de inte i förväg.
 

mha321

Medlem
För övrigt - jag har fått late checkout på både eget rum och kollegas även när de *inte* varit bokade av mig båda två. Men det hänger kanske på en kombination av dagsformen och att jag bott rätt mycket på det individuella hotellet och inte bara CCG.
 

erhel

Medlem
Som med mycket annat beror det på hotellet och personen som jobbar just då. Jag har fått för flera rum ett par ggr (både hotell jag återkommit till samt nya). Tror dock att det är väldigt svårt att få bekräftat i förväg.
 

fcx

Medlem
Tack för svaren, då blir det till att plocka fram telefonen och ringa och se vad de säger. Kan jag inte få bekräftad late checkout måste jag hitta andra reseplaner.
 
Toppen