Senaste nytt

Emirates lanserar gratis trådlöst internet på långflygningar

Jacob

Medlem
Det Dubai-baserade flygbolaget Emirates inför nu gratis trådlöst internet ombord på en stor del av sin flotta, tillgänglig för samtliga passagerare, oavsett kabinklass. Tjänsten kommer erbjudas på 53 flygplan av typen Airbus A380 och 28 flygplan av typen Boeing 777. Varje passagerare får 10 MB gratis att använda under flygningen, vill man fortsätta surfa kostar…
 
Varje passagerare får 10 MB gratis att använda under flygningen, vill man fortsätta surfa kostar kostar tjänsten 1 USD för ytterligare 600 MB.

Stämmer det verkligen att ytterligare 600MB kostar endast 7 kr. Det känns lite väl billigt med tanke på vad internetanslutningen bör kosta för Emirates.

Kan tillägga att jag prövat tjänsten och den flyter på riktigt bra. Dock va det då den kostade och får alla surfa fritt för endast 7 kr (1 USD) känns de som att de lär dra ner på hastigheten.
 

dino_81

Medlem
Väldigt välkomnat. Och väldigt billigt. Hoppas inte att det förmodade stora intresset ombord slöar ned upplevelsen som på Norwegian eller SAS.
 

nilsson

Medlem
Stämmer det verkligen att ytterligare 600MB kostar endast 7 kr. Det känns lite väl billigt med tanke på vad internetanslutningen bör kosta för Emirates.

Kan tillägga att jag prövat tjänsten och den flyter på riktigt bra. Dock va det då den kostade och får alla surfa fritt för endast 7 kr (1 USD) känns de som att de lär dra ner på hastigheten.

Jag vet att det finns överkapacitet, och den kostar ju 0 i rörliga kostnader att utnyttja. Jag kan mycket väl tänka mig att någon satellit-ägare givit Emirates ett fördelaktigt avtal några år för att tvinga andra aktörer att konkurrera med Internet.
 

johhenrik

Medlem
Jag har bara haft det en gång mellan ARN-DXB och då funkade det inte iaf. Vill minnas det finns på alla A380 jag flugit dock.
 
Toppen