Senaste nytt

Söker: Award Stockholm-Los Angeles i First/Business class med Star Alliance

flum

Medlem
Så där, nu har jag fått igång ANA Tool och kan konstatera att LH First finns på flertalet US destinationer de närmaste 14 dagarna, dock inte LAX och SFO precis som du sa @palmen. Business finns att boka i slutet Jan/Feb men inte till LAX. Så det får bli en C biljett nu och sedan hoppas på ombokning i F när det börjar närma sig. Tittat på SEA, DFW och YVR men det spelar väl ingen roll, eller hur?

1. Om man kommer på en flight med "nya LH first" är det då även en nyare C eller är den samma hårdvara oavsett flight?

2. Kan man inte överlåta letandet till EB agenten eller måste man komma med exakta instruktioner om varje leg? I mitt fall blir det ARN-FRA-(US destination)-LAX-(US destination)-FRA-ARN

Tack för all hjälp så här långt. Uppskattas enormt.
Angående fråga 1: på deras 744 FRA-BOS är det nya F men gamla C. Du kan ju kolla på lufthansas hemsida både om det är nya F och nya C på valfri flight.
 

SkaneHON

Medlem
lufthansa first class är outstanding. välj avgången från frankfurt som går lite efter kl tio på förmiddagen. du anländer vid 1300 tiden då passkontrollen är tom. skulle det vara kö har du speciell service för first class genom passkontroll. firstclass terminal i frankfurt är väl värd upplevelsen. den icke alkoholaktiga drycken the refresher som de serverar i first class terminal är perfekt. limousine service är inte fel.
 

SkaneHON

Medlem
dock är det skillnad på konfigurationen i olika kabiner på lh first class. den gamla 747-400 configurationen ger dig en separat säng och ett separat säte. i de andra planen har du bara ett säte. en a380 i lh first class finns bästa utrymmet när det gäller storleken på toalettutrymme. lh grr möjlighet till vinprovning ombord ch deras champange har uppgraderats i first class senaste tiden. lh flyger a380 på tidiga avgången fra-lax o då sitter du på rad 1-3. max 8 platser finns i kabinen. men fantastisk upplevelse. tror dock det kostar 170000 miles
 

flum

Medlem
dock är det skillnad på konfigurationen i olika kabiner på lh first class. den gamla 747-400 configurationen ger dig en separat säng och ett separat säte. i de andra planen har du bara ett säte. en a380 i lh first class finns bästa utrymmet när det gäller storleken på toalettutrymme. lh grr möjlighet till vinprovning ombord ch deras champange har uppgraderats i first class senaste tiden. lh flyger a380 på tidiga avgången fra-lax o då sitter du på rad 1-3. max 8 platser finns i kabinen. men fantastisk upplevelse. tror dock det kostar 170000 miles
Läge att prova 747-400 med separat säng kanske innan den försvinner. En unik upplevelse. Bara fått äran att göra det en gång. Pga gedigen insats i FCT kom sängen till nytta den gången:)
 

frta02

Medlem
Så där, nu är första bokningen gjord. Kostade 55 000p + Amex voucher.
Gissar på att det blir några ändringar men så här är det just nu:

TUR
ARN-IST i C med TK
IST-LAX i C med TK

= Vad jag har förstått från andra här på forumet är Turkish business väldigt trevlig, erfarenheter från Business long-haul med TK i deras 777-300?

RETUR
LAX-ORD i Eco med United
ORD-ARN i C med SAS

= Finns det någon chans att det är "nya" business hem från ORD?
 

Jonathanc

Medlem
Jag flög till IST i förra veckan och var riktigt nöjd, har du tid skulle jag spendera mycket tid i deras lounge i IST, den är riktigt bra.
 

johhenrik

Medlem
Vad jag har förstått från andra här på forumet är Turkish business väldigt trevlig, erfarenheter från Business long-haul med TK i deras 777-300?
Jag har flugit TKs 777-300ER i business rätt många gånger. Jag tycker den är jättebra med tanke på deras priser. Maten är bra, champagnen är väl lite sisådär dock. TK kan vara väldigt ojämna i sin service, men jag tycker de har blivit bättre på sistone. Allt beror lite på vad du har för erfarenhet av resa i C/F innan skulle jag säga. Har du bara rest massvis med Singapore Airlines kanske du tycker TK är lite B. Har du bara rest SAS så kommer du uppskatta TK tror jag.
 

Jonas C

Medlem
Hur tusan lyckades ni hitta bonusplater i Business till Los Angeles med Turkish? Släpper de ett bättre inventory till partners än sina egna medlemmar? Har sökt IST-LAX i flera månader men inte hittat en enda bonusplats.
 

johhenrik

Medlem
Hur tusan lyckades ni hitta bonusplater i Business till Los Angeles med Turkish? Släpper de ett bättre inventory till partners än sina egna medlemmar? Har sökt IST-LAX i flera månader men inte hittat en enda bonusplats.
Married segments? Kanske de kör det på award också? Har du sökt ARN-LAX eller IST-LAX? Jag har ingen aning, bara en teori. :)
 
Toppen