Senaste nytt

Aegean Miles&Bonus intjäningsfrågor tråden

Smurfen

Ny medlem
Hej alla. Jag är ny här på forumet och har en fundering. Jag skaffade idag ett Aegean-kort och tänkte försöka skramla till mig en guldstatus. Jag är idag student och har förstått att det är givmilt med poäng för studenter hos SAS, dock flyger ej denne till Lyon vad jag kan se. Min flickvän skall ner till Lyon och studera och där tänkte jag väl besöka minst 2 gånger. Hur får jag lättast ihop poäng ner dit? Jag befinner mig så att jag kan åka både från Stockholm och Göteborg.
 
Last edited:

Smurfen

Ny medlem
Med tanke på ändringarna som sker snart, så är det väl nästan enklare att skaffa EBG?

Jag är dock lite osäker på om jag kommer upp i 24000 poäng. Jag är ju student så det lär inte bli allt för många långflygningar.

Jag räknade på resor jag vet att jag kommer utnyttja:

Linköping - Köpenhamn - Dublin t/r = 600 poäng per delsträcka --> 2400 miles (i och med att jag är student)
Linköping - Köpenhamn - Geneve (om det är bästa alternativet ner till Lyon) = 600 poäng per delsträcka (ca.)
--> 2400 miles x 2 resor = 4800 miles. Här är jag med bonusen uppe i 8200 miles.

Sedan skall jag på en bonusresa till NY i oktober nästa år med EB-poäng men där tas väl endast poäng om jag tänker rätt :)
 
kommer det bli svårare att få guld kort hos aegean?
hörde nåt om att dom ska ändra reglerna och att det inte är 16000 för guld längre ?
när ska dom ändra och till vad för att få guldkort?
 
Toppen