Senaste nytt

Tips på boende 1 natt i Shanghai

Impendill

Medlem
Hej

Söker hotell för en natt i Shanghai. Vi är 2 personer och ankommer PVG vid 18:30, flyger sedan från samma flygplats 13:35 dagen efter.

Söker ett boende med bra tillgänglighet till både flygplats och där vi kan ta en sväng in till stan.

Har aldrig varit i Shanghai tidigare.
Har ni några rekommendationer?
 

johhenrik

Medlem
Pvg ligger några mil från stan och taxi eller maglev. Du borde test maglev tycker jag när du åker till flygplatsen. Taxi från Maglev blir man bara lurad plus det är mörkt.

Du säger ingen prisklass på hotell, så det är lite svårt, men vad som helst runt The Bund passar för en natt och någon timmes vandring längs med floden dagen efter. Sen tar ni bara en taxi till maglev-stationen.

Tänk på att skriva ut adresser på kinesiska eller investera 38kr i Smart Shanghai-appen så har du taxi-adresser till "allt" på kinesiska i den.
 
M

Monkey_Class

Guest
Sheraton vid PVG är super. Har man dessutom status så blir man uppgraderad rejält.
 
M

Monkey_Class

Guest
Sheraton Shanghai Waigaoqiao Hotel. Det är ett kat 1 hotell men det har enbart fått det då det ligger lite "off" från centrum men taxi är billigt.
Rummen och övrig interiör är klart kat 4 (minst). sedan är det alltid lite bokat så jag som Platinum blir alltid uppgraderad till Ambassador om den är ledig :)
 

johhenrik

Medlem
Fast det är ju en en timme ena vägen i taxi, så om man bara har en förmiddag i Shanghai skulle jag inte rekommendera att bo vid PVG.
 
M

Monkey_Class

Guest
Förvisso men jag planerar aldrig en fm i Shanghai utan bara en övernattning innan färd från PVG så :)
 
Hvis du vil bo lige ved lufthavnen findes der Ramada Pudong Airport. Ganske fint hotel til prisen med moderne værelser og gratis shuttle til og fra lufhavnen.
 

MaBe

Medlem
Ramada som Christian R nämner har jag bott på två gånger och kan rekommendera det.
Men det finns ett stort men och det är att det tar 1-1,5 h in till stan.

Så om ni vill hinna uppleva lite av stan rekommenderar jag att ta magleven in och boka ett hotell inne i stan istället.
 

Glenn E

Medlem
Det finns en taxistation på andra sidan byggnaden där tunnelbanestationen finns vid Maglev tågets station vid Longyard road. Där blir man inte lurad.
Man måste ha sin adress utskriven med kinesiska tecken eller ha t.ex Hi Shanghai appen som finns till iPhone.
 
Toppen