Senaste nytt

[Business class] Frankfurt - Honolulu, US Airways, 19 115 SEK inkl. skatter

Senator

Moderator
Ok, detta är nästa för bra för att vara sant!

FRA-HNL T/R
Flygbolag: US Airways
Kabinklass: Business
Bokningsklass: Z
Fare basis: ZLWED4WA
Pris: €2 056 + skatter €119, totalt ca 19 115 SEK inkl. skatter
Köpa senast: 2012-FEB-7
Flyga ut senast: 2012-MAY-22
Stopover: JA i PHL/CLT gratis, annars €100 per
Återbetalning: NEJ
Ändring: Ja, €150
Routing: FRA-PHL/CLT sen vidare via PHX men även med UA från SFO/LAX/DEN... Riktig mileage run möjligt då obegränsade stop möjliga!

Finns också från MUC, där flyger man till PHL med nyaste Envoy produkten på US A330-200.
Envoy – You'll like our position on business travel


OBS! Matchas även av "ScaryTeam" via AMS med KLM/DELTA och AA(BA) via LHR/LAX.
 
Last edited:

Senator

Moderator
Jag har också upptäckt att CPH är ca 8.000kr billigare med Star än vad ARN till Hawaii samt 4.000kr billigare än vad OneWorld är. OW kostar just nu ca 22.000 SEK (26.000 från ARN, men svårt att hitta plats) medan Star kostar 27.000 SEK (35.000 från ARN).

Fördelen med Star är stopover som tilläts (2) medan OW inte har det.
 

Homer

Medlem
Kollade på BA/AA, ofta är billigaste alternativet via DFW inte LAX, och med AA till DFW, inte lika kul
 

Dr. Miles

Expert
Jag dekrypterade Senators bra deal för dem som inte är vana vid förkortningar. :)

[Business class] Frankfurt - Honolulu T/R, US Airways, 19.115 SEK inkl. skatter

FRA-HNL T/R
Flygbolag: US(US Airways: Star Alliance)
Kabinklass: Business
Bokningsklass: Z
Fare basis: ZLWED4WA
Pris: 2.056 EUR + skatter ca 119 EUR, totalt ca 19.115 SEK inkl. skatter
Köpa senast: 2012-FEB-7
Flyga ut senast: 2012-MAY-22
Stopover: Ja i Philadelphia eller Charlotte gratis, annars 100 EUR per stopover.
Återbetalning: Nej
Ändring: Ja, 150 EUR per gång
Routing: Frankfurt/Munchen-(US)-Philadelphia/Charlotte-(US)-Phoenix/San Francisco/Los Angeles/Denver-(US/UA)-Honolulu

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper


Finns också från Munchen, där flyger man till Philadelphia med nyaste Envoy produkten på US Airbus A330-200.
Envoy – You'll like our position on business travel

US Airways Envoy Suite på Airbus A330-200 (Källa: US Airways)
envoy_suite_seat.jpg


OBS! Matchas även av "ScaryTeam(Skyteam)" via Amsterdam med KLM/DELTA och American/British Airways via London/Los Angeles.

UA: United
 

Homer

Medlem
Jag har också upptäckt att CPH är ca 8.000kr billigare med Star än vad ARN till Hawaii samt 4.000kr billigare än vad OneWorld är. OW kostar just nu ca 22.000 SEK (26.000 från ARN, men svårt att hitta plats) medan Star kostar 27.000 SEK (35.000 från ARN).

Fördelen med Star är stopover som tilläts (2) medan OW inte har det.

25kkr från ARN med BA måste ju vara normalpris för det kostar det ju även valfritt datum i december...
 

Senator

Moderator
25kkr från ARN med BA måste ju vara normalpris för det kostar det ju även valfritt datum i december...

Jag har svårt att hitta priset på returen, så det blir oftast 3.000kr dyrare på hemresan. Jag håller på att kolla på en resa över påsk och veckan efter, och Hawaii med några stop i USA är ett av många alternativ.

Gällande OneWorld från FRA går det att resa FRA-LHR-LAX-HNL där FRA-LHR samt LHR-LAX är BA i mån av plats. Jag gör hellre det än FRA-DFW med AA :cool:

Det som är störande är prisskillnaden på JV bolagen från CPH och ARN.

AHO, jag har inga problem med att andra "dekrypterar" mitt inlägg i detta fall, då det var ganska slarvigt och hastigt sammansatt :p Dock hoppas jag inte vi får någon dagisfarbror mentalitet här inne. Jag anser att mina med-korrespondenter/medlemmar är vuxna människor med egen tal- och skrivförmåga så om det är något som är oklart, frågar man publikt eller via privat meddelande. Ett forum är ett socialt medium där deltagares (goda och dåliga) egenskaper kommer fram, och man kan till stor del dölja sig bak en vägg av anonymitet. Så länge ett inlägg inte innehåller fakta fel, förolämpningar, eller påhopp tycker jag inte dessa skall modereras. Men det är min personliga åsikt, och ingen stor sak för mig. Jag har bara observerat en pågående trend här inne.....
 

Dr. Miles

Expert
AHO, jag har inga problem med att andra "dekrypterar" mitt inlägg i detta fall, då det var ganska slarvigt och hastigt sammansatt :p Dock hoppas jag inte vi får någon dagisfarbror mentalitet här inne. Jag anser att mina med-korrespondenter/medlemmar är vuxna människor med egen tal- och skrivförmåga så om det är något som är oklart, frågar man publikt eller via privat meddelande. Ett forum är ett socialt medium där deltagares (goda och dåliga) egenskaper kommer fram, och man kan till stor del dölja sig bak en vägg av anonymitet. Så länge ett inlägg inte innehåller fakta fel, förolämpningar, eller påhopp tycker jag inte dessa skall modereras. Men det är min personliga åsikt, och ingen stor sak för mig. Jag har bara observerat en pågående trend här inne.....

Tack för din feedback, Senator.
Så länge det handlar om några förkortningar kan de flesta gissa vad det betyder. Men om det blir för många förkortningar kan det nog bli svårt.

Jag säger inte vad andra ska göra. Det är självklart var och en får bestämma och jag respekterar din åsikt.
Men min poäng är att jag vill blygsamt och ödemjukt påminna andra medlemmar att det finns dem som inte är så bra på förkortningar och om andra inte förstår så är det ingen mening att skriva något inlägg.

Här är ett exempel:
BAEC Gold Run. ARN-LAX T/R på AA/BA 22.000 SEK all in. 1040 TP total.

Vad tror ni om hur många vanliga människor(inkl. vana resenärer) förstår denna beskrivning? Inte så många.
Då personen i fråga vet inte ens vad han/hon ska fråga för han/hon förstår ingenting.
 
Toppen