Senaste nytt

Lufthansa har öppnat sin nya lounge på London Heathrow Terminal 2

Jacob

Medlem
Den 1 oktober flyttade även tyska Lufthansa in i nya Star Alliance-terminalen, terminal 2, på London Heathrow flygplats. Samtidigt öppnade den nya Lufthansaloungen i terminalen, den största utanför Tyskland, som nu även blir SAS huvudlounge i terminal 2. Den nya Lufthansaloungen är 1600 kvadratmeter stor och har sittplatser för 350 gäster, det är till ytan den…
 

proxie

Medlem
Var där inne under några timmar igår.

Mkt bra utbud på varm mat och dryck, men jag förstår inte upplägget med passerkort för att kunna komma in Senator delen längst in. Kortläsaren behåller kortet som behövs för att öppna dörren, och vill man gå mellan de båda loungerna (t.ex fråga efter nåt i receptionen eller förse sig av utbudet i den andra loungen) får man skaffa nytt.
Dessutom gick läsaren sönder.

Gott om plats i Business-delen men fullt i Senatordelen.

När jag gick var det lång kö genom dörren för att få komma in. Men det kan man kanske räkna med i uppstarten.
 

palmen

Moderator
En av de bästa loungerna jag besökt (om man inte räknar olika F-lounger). Riktitg bra utbud på mat, dessert och dryck. Var inte direkt mycket folk i loungen heller så inga problem att få en sittplats i söndags kväll. Prövade även på Air Canada loungen men den var inte ens i närheten lika bra som Lufthansa-loungen.

Jag höll till i Senator-delen, mer eller mindre samma utbud erbjöds dock i business-delen men efterrätterna var inte samma även om de såg goda ut.

Promenaden ut till T2B och loungerna där tog ca 7 minuter i rask takt och man ombeds räkna med 15 minuter för att ta sig dit ut.
 

frodell

Medlem
Provade Lufthansa loungen idag och den var väldigt trevlig! Bra mat och god dryck. genomtänkt med EU, US och UK eluttag på alla platser så man slapp ha en adapter till alla sina laddare.

Mkt trädetaljer i inredningen gör atmosfären hemtrevlig!
 
Trevligt lounge men jag förstår inte riktigt den här dörren mellan vanliga delen och Senator-delen. Är det tänkt att man ska få ett passerkort vid receptionen eller måste man aktivt fråga om det om man har Guld-kort? Inte för att det verkar vara något fel på den vanliga som jag sitter i nu visserligen men man blir ju lite sugen på att se vad som döljer sig på andra sidan!
 
Nu insåg jag ju att det inte var någon passagekontroll. Så man kan ju bara komma och gå som man vill. Jag antar att det inte riktigt fungerade som de hade tänkt sig. Utbudet av efterrätter är lite större här inne men i övrigt verkar det som sagt ganska likvärdigt.
 

Fredrik

Medlem
Det blir ändå lite krångel att ta sig mellan. Min rekommendation är att kolla in matutbudet på Business-sidan och sen gå till Senator och jämföra innan man tar mat. Var maten bättre på Business går man bara tillbaka. Enda gången jag varit i loungen var det mer folk i Senatordelen så jag skulle sätta mig i Business om det inte vore för att maten kan vara mer i linje med vad jag vill ha på Senatordelen.

Loungen är väldigt bra men det blir väl så när den är ny. Do & Co står för cateringen.
 

NotRyan

Medlem
Nu insåg jag ju att det inte var någon passagekontroll. Så man kan ju bara komma och gå som man vill. Jag antar att det inte riktigt fungerade som de hade tänkt sig. Utbudet av efterrätter är lite större här inne men i övrigt verkar det som sagt ganska likvärdigt.

Man brukar få ett kort i repan när man kommer om man har tillträde, så man kan öppna kortlåset, men jag skulle nästan tro att det blir som i Guld-loungen i Oslo snart, att dörren finns där för syns skull liksom...
 

PatrikSth

Medlem
Jaha
Jag var där idag, T2 Lufthansa Lounge.
Ingen som helst kontroll för ingång till Senator Loungen, ingen information fanns heller om restriktion.
Så folk kom och gick, liggstolarna längst in var populära, folk vaktade dem och mer eller mindre rusade fram när en blev ledig.
Vad jag kunde se skilde sig inte utbudet av mat och dryck mellan de två loungerna.
Kanske har LH gett upp tanken på att ha en VIP avdelning...
Maten var klart bra, en god soppa, potatis / lök och en massa kallskuret och olika röror samt bröd.
God choklad mousse, jordgubbsslisk, god mjuk kaka med fyllning.
Godis, klubbor chokldbollar fanns också, antagligen om någon hade barn med sig.
Öl, flera olika sorter, både tapp och flaska, sprit, vin, riktig champis också samt juicer.
Skicka hit SAS så de lär sig.
20160309_120057.jpg
20160309_122219.jpg
 
Toppen