Senaste nytt

SAS och American Express lanserar nytt kreditkortsprogram - med ny Elite-nivå för frekventa res...

Pushback

Medlem
Kommentar kring frågorna om Elite Nivån.

Lyssnat runt lite kring detta under förmiddagen och detta är den sammantagna feed-back jag har fått.

Elite nivån är By Invitation men praxis ska tillämpas att medlem med Platinum även ska tillåtas ansöka om ett separat SAS AMEX Elite.
 

Alf

Medlem
Jag prade med deras kundtjänst idag och det var inga problem att beställa Elite nivå om man har Amex Eurobonuskort idag. Man får t o m räkna av årsavgiften på det tidigare kortet med de antal månader man inte använt det om man byter nu. Det är ju bättre att byta i samband med att Eurobonus perioden tar slut. Alltså är det ingen By Invitation som gäller.
 
Pratade precis med en mycket trevlig kvinna på kundtjänst och berömde dem för att de verkligen lyssnat på sina kunder, vilket jag tycker dom gjort. Jag frågade om befintliga vouchers giltighetstid och fick följande svar: De vouchers som är utfärdade 2013 gäller 12 månader från utfärdandedaturm. Vouchers utfärdade 2014 gäller fram till december 2015, alltså ytterliggare en positiv nyhet. Man kommer kunna söka kortet på amex hemsida från 1 nov.
 
Hej Hopp Farbror Melker.
4.000:- kostar det att få ett kort som inte fungerar bra i FR, IT, SE, NO och CH.
Är frekvent resenär men när ABB, Siemens mfl ska betala i ovan länder måste jag i 7 fall av 10 betala notan tills vi kommer hem, deras påtvingade Amex kort tas inte i mot. Kortet kan möjligtvis vara bra för såna som mig som hanterar flyg och hotell själv och har notor på Eurocard på mellan 30.000 och 130.000 per månad, annars mycket tveksam om man inte ute efter ett show up card. 4.000:- är 4.000:- om man är anställd på ett storbolag.
 

Holloman

Medlem
Använder man Amex kortet till vardags (på ICA, Systemet och var helst man handlar så är det inget problem att komma upp i fakturor på 30 KSEK+ i Sverige. Jag har inga jätteutlägg på mina resor (lite hotell, taxi och liknande) men slår ändå i 150 KSEK taket i April/Maj. Jag ser det som givet att gå på ett Elite kort om det nu inte är by invitation.
 

Frigidus

Medlem
Thomas Björklund;
Jag reser frekvent på samtliga länder du nämner men har ALDRIG problem med Amex på hotel och restaurangnotor. Visst kan det vara stop i vissa mindre butiker men så som du beskriver det antar jag att ni bara äter middagar hos Ali Babas kebablucka.
 

Johanna

Medlem
Jag prade med deras kundtjänst idag och det var inga problem att beställa Elite nivå om man har Amex Eurobonuskort idag. Man får t o m räkna av årsavgiften på det tidigare kortet med de antal månader man inte använt det om man byter nu. Det är ju bättre att byta i samband med att Eurobonus perioden tar slut. Alltså är det ingen By Invitation som gäller.
Jag är inte lika insatt. Varför blir det bättre att byta i samband med att Euorbonusperioden tar slut? De poäng jag tjänat in ligger väl kvar?
 

Johanna

Medlem
Pratade precis med en mycket trevlig kvinna på kundtjänst och berömde dem för att de verkligen lyssnat på sina kunder, vilket jag tycker dom gjort. Jag frågade om befintliga vouchers giltighetstid och fick följande svar: De vouchers som är utfärdade 2013 gäller 12 månader från utfärdandedaturm. Vouchers utfärdade 2014 gäller fram till december 2015, alltså ytterliggare en positiv nyhet. Man kommer kunna söka kortet på amex hemsida från 1 nov.
Innebär det att jag som fick min sista voucher i juli i år har hela 2015 på mig att utnyttja den och inte bara tills juli 2015?
 

Kinski

Medlem
Jag prade med deras kundtjänst idag och det var inga problem att beställa Elite nivå om man har Amex Eurobonuskort idag. Man får t o m räkna av årsavgiften på det tidigare kortet med de antal månader man inte använt det om man byter nu. Det är ju bättre att byta i samband med att Eurobonus perioden tar slut. Alltså är det ingen By Invitation som gäller.
Jag är inte lika insatt. Varför blir det bättre att byta i samband med att Euorbonusperioden tar slut? De poäng jag tjänat in ligger väl kvar?
Jag gissar att Alf menar att det är smart att börja nästa EB-period med ett överskott på 20 000. Om du å andra sidan ligger på minus, och hade tänkt köra en MR eller två för att få ihop till exempelvis EB Guld så är det som jag förstår det perfekt läge att skaffa Elite innan brytpunkten.

Eller?
 
Toppen