Senaste nytt

En första titt på Air France nya långdistansstolar

Jacob

Medlem
Under vintern och våren har Air France successivt offentliggjort sina nya långdistansstolar. Det började med economy och premium economy i höstas och kulminerade i den nya förstaklassviten under senvåren. I dagarna finns de nya stolarna att se och testa på en exklusiv expo i New York, vi satte därför kurs västerut för att bilda oss en…
 

agehall

Medlem
Jag tycker F-kabinen ser riktigt "trång" ut. Det känns som att man blir inklämd mellan väggarna liksom.

Däremot ser business riktigt trevligt ut!
 

Gweilo_2

Medlem
Premium Economy stolen där dynan åker framåt är ingen höjdare, i alla fall baserad på min erfarenhet av ANAs 787a där samma koncept används. Vad som händer är att man saknar stöd för svanken när dynan åker framåt, samtidigt som ryggstödet är fixerat. Rejält obekvämt .
 

rvarttinen

Medlem
Mmmm, en liten resa till Singapore och vidare till Jakarta .. varför inte. Plötsligt än mer lockande att använda lite poäng för en liten uppgradering till F-kabinen!
Fick du veta mer om vilken turordning andra linjer kommer förses med de nya stolarna?
 

Jacob

Medlem
Det kommer mer info om första klass och betydligt fler bilder i en separat artikel om La Première.

Jag hade förmånen att få träffa Vice President för La Première, Catherine Betsch. Hon är ansvarig för allt rörande Air France första klass och har jobbat i fyra år med den nya sviten. Vi pratade i säkert en timme och gick igenom i stort sätt allt i detalj.

Kommer i nästa vecka.
 
Bland de tre främsta? Hur skall det gå till?

Personligen gillar jag inte "CX" stolarna. Även om man har fönsterplats kan man knappt se ut. Armstödet på gångsidan är vinklat utåt, och det hela känns väldigt instängt och trångt.
 
Toppen