Senaste nytt

Limo till flygplatsen och utmärkt mat och dryck, ett test av Emirates business class till Dubai

Jacob

Medlem
Emirates är ett fullservicebolag och det är hög kvalitet på det mesta. Allt från stolar till underhållningssystem, mat, dryck och lounger som alla håller en bra nivå för business class. Att få limousinetransfer i både Stockholm och Dubai även i business class är dessutom ett mycket bekvämt och problemfritt sätt att starta och avsluta sin resa.…
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Låter som min nedflygning. Inga förstahandsval fanns på någon av mina rätter (trots seating på första raden). Kabinpersonalen va lite nonchalanta....
 

johhenrik

Medlem
Jag flög i Business med dem för första gången i måndags. Det var fantastisk service. Personalen var otroligt trevliga. Maten var jättebra och champagnen god. Jag sa till dem ang "just keep it coming" och det gjorde dem. :)

Det var en riktigt riktigt bra business class-upplevelse. Bättre än First tycker jag, som kan bli lite för avskilt anerr jag under en dagflygning. Nåja, i-landsproblem deluxe på den fronten. ;) Kommer flyga First med dem i morgon hem till Stockholm, så jag påbörjar midsommarfirandet på flyget. ;)

Imorgon kommer jag också be om att få ett glas Veuve och ett glas Dom Perignon. Jag tror nämligen jag föredrar Veuve framför Dompa. :) Deras Portvin och Cognac i First är svår att slå dock. :)
 

Gus

Medlem
Mycket bra rapport! Tråkigt avslut på middagen med desserterna! Intressant att de serverar bourbon! Vilken sort?
 

ErikOM

Medlem
Ttrevligt reportage som vanligt! Jag får tillbaka mina trevliga minnen från i julas när hela familjen (2 vuxna, 2 barn) blev uppgraderade på sträckan ARN-DXB. Vår minsta som var 3 år då försvann nästan i sin stol och vår 5-åring konstaterade att "det här är det bästa flygplan jag någonsin åkt med". Jag kunde bara hålla med :)
 
Härligt repotage! Har själv flugit Business med Emirates några gånger och alltid lika härligt! Sist kunde jag dock inte utnyttja limo-servicen då jag inte bodde i Stockholm men för min kommande Hong Kong-resa ska jag absolut utnyttja det. Ser verkligen fram emot resan, B773 till DXB och sen A383 mellan DXB-HKG. :)
 
Toppen