Senaste nytt

Bättre mat i SAS Plus, champagne före avgång i SAS Business men all alkohol till försäljning i ...

Jacob

Medlem
Det har snart gått ett år sedan SAS slopade business class inom Europa och ersatte de tidigare klasserna med två nya - SAS Plus och SAS Go, den kanske största förändring som gjorts sedan business class introducerades på 80-talet. Redan från start fanns dock en plan att utvärdera konceptet under de kommande månaderna, vilket man…
 

A380*G

Medlem
Får man bara en dricka i GO på longhaul?

"En alkoholfri dryck ingår alltid till varje måltid..."

Hur blir det med dryck mellan måltiderna?
 

agehall

Medlem
Jaha, det blir iaf tydligare skillnad mellan produkterna. Jag tycker att Go försämras rätt ordentligt, men det kanske fortfarande är en produkt som Svensson vill ha. Plus och businessförbättringarna låter dock lovande.
 

Palazzi

Medlem
Jag är positivt överraskad, faktiskt. På långresor kommer jag aldrig flyga SAS iaf, men inom Europa tycker jag PLUS verkar prisvärt...

Det mest negativa tycker jag är valet att bara ha den ordentliga serveringen efter kl 16! Lunchtid och framåt hade känts mer rimligt
 

Adam

Medlem
Bra med riktiga glas. Men de kunde infört riktig skumpa på helflaskor i Europa. Kan ju inte vara så dyrt. Lite dekigt är det att den nya maten inte är varm och att den kommer serveras efter kl 16.
Lite fräckt att kalla det en 3-rätters då allt är kallt i en o samma box.
 

VonMögen

Medlem
Trevligt med förbättringar i C och kul att SAS gör en pudel gällande bubbel. Bara pinsamt när såna besparingar görs. Kommer bli mycket jobb för kabinpersonalen om alla drycker som önskas efter den som ingår måste betalas för. Låter dumsålt att inte erbjuda gratis alkholfri dryck i M (harför mig att det redan nästan är så?). Vore intressant om SAS nångång kunde gå i bräschen istället för att åla sig över en typisk svensk medellinje.
 

AndreasN

Ny medlem
Jag håller med VONMÖGEN, SAS bara ålar sig över en medellinje och har hållit på så länge. Det saknas motstycke till företag som så ambivalent byter strategi och koncept år ut och år in. Vad vill SAS??? Hur vill man positionera sig mot konkurrenterna? Vilken produkt vill man erbjuda?? Vill man något öevrhuvudtaget? Ett flygbolag kan omöjligen var preferred choice hos alla kundkategorier, från budgetresenärer till krävande premiumresenärer. Det är en omöjlig ekvation, men SAS begriper det aldrig. Tyvärr bli resultatet bara en ljummen beige medioker produkt. Varken hackat eller malet. Jag tycker ärligt talat att SAS Plus är ett skämt. Att äta dessa sallader direkt ur pappförpackning.. Hela servicekonceptet är pinsamt. Kommer aldrig boka SAS Plus igen. Kan man inte erbjuda en vettig premiumprodukt åker jag hellre ekonomi . Nä, tacka vet jag Lufthansa.
 

Alf

Medlem
Att det behövs ett lyft när det gäller konceptet i Plus har nog de flesta förespråkat. Frågan är om det som görs räcker. Jag tycker SAS borde servera en måltid även under lunchtimmarna och helst under alla tider. Lägg också ner lite mer på att det skall vara snyggt. Det är inte roligt att få maten i papplådor.
 

henkedio

Medlem
Svensson vrider sig och börjar hälla över taxfree-spriten i en fickplunta. Jag kan förstå Svensson, det är troligtvis alkohol man behöver för att gilla SAS nya servicekoncept.
 
Toppen