Senaste nytt

Icelandair utan mat i economy class över Atlanten

Jonas C

Medlem
Tror också att det är en myt, men det borde verkligen införas. Fri mat och dryck på flygplan är en mänsklig rättighet enligt mig!
 

lnixon

Medlem
Finns det verkligen en reglering från myndigheterna kring vad ett flygbolag ska ha för servicekoncept ombord? Vad räknas som mat då?
Det där tror jag är en myt.

Nej, då. Som sagt, googla "smörrebrödskriget". Numera är det såklart inte lika hårt reglerat, men IATA har fortfarande åsikter om catering. Se till exempel ICQA (IATA Catering Quality Assurance).
 
Undrade idag över vad egentligen kostar en bricka med mat på en flygning? Är det verkligen svårt att erbjuda riktig bra mat i med en intressant koncept. Varför kan inte bolaget göra ett avtal med någon restaurang om att erbjuda buffé att ta mat med till passagerare för en subventionerad kostnad?

Såhär kan ju en tallrik av mat i Economy vara:
af330 045.jpg

"crab and shrimp cakes with chipotle remoulade served with
a side of french vegetable ratatouile and colombian rice and noodle pilaf
together with ancho roasted salmon with hungarian potato and egg casserole"

Någon som vågar gissa rätt vad en sån kostar? Det smakar för en tusing, men kostar mycket mindre förstås. :)
 
Den bästa maten jag fått inrikes när jag flög reguljärt mellan MMX och BMA så var det på Malmö Aviation. Varm mat och olika tema veckor. Detta var dock innan 9/11. Efter det så fick man torra bullar istället... men det är en annan historia.
 
Toppen