Senaste nytt

Hur många TP för denna bokning?

Knappt ett dygn kvar till avresa och jag har fått en ny resa på halsen som kommer att göras inom 3 veckor.
Flyger GOT-LHR-BOS-ORD-MCO-JFK-LHR-GOT nu och jag reser i S, O, O, X (O), O, O, S på denna resa.

Om 3 veckor blir det Atlanta och de verkar vara smidigast att ta BA dit istället för AA.
Utgå ifrån samma bokningsklass på nästa resa också, hur många TP kan jag komma upp i då?
Når jag silver?
Har en eller två resor till MCO i vår/sommar.
 

Homer

Medlem
Det är ju bara att du använder räknaren på ditt BA konto, "Flight calculator" under "Collecting Avios", där du kan se hur mycket poäng och Tier Points du får med BA och andra bolag i alliansen t.ex AA(American Airlines), Iberia etc. i olika klasser och för olika sträckor.( AA kallar business First inom USA,)

S och O är discount economy
 
Last edited:

henrik l

Medlem
Kalkylatorn funkar bra, men det kan vara lite lurigt och genomskåda bokningsklasser på eco-biljetter. Men har du bokat i World Travaller + så ska det inte spela så stor roll.

Är det en icke flexibel ekonomi ramlar det in 120 TP. Är det en WT+ hela vägen ska det ramla in ramla in runt 280 TP om jag snabbräknat rätt.
 

Concorde

Founding Member
Alla fare-buckets du listar är discount economy utom X. Men sen skrev du O inom parentes. Homer länkar till en ytterst användbar guide gällande BA (sammanställd av bl.a. mig själv och min fantastiska kollega Prospero, med bidrag från många medlemmar).
 
Toppen