Senaste nytt

SAS återvänder till Gotland med åretrunt-linje och fem dagliga avgångar

Jacob

Medlem
Det är nästan 20 år sedan SAS senast flög till Gotland på helårsbasis, i mitten av 90-talet var det istället regionalflygbolagen som tog över flygtrafiken till och från fastlandet. Men nu är det dags igen. Efter att framgångsrikt ha trafikerat linjen mellan Arlanda och Visby under sommarmånaderna senaste åren gör SAS till våren 2014 en…
 

MarcusC

Medlem
Tuff konkurrens, känns som Next Jet lär få det tufft ? Men välkommet med SAS tillbaka med såpass hög frekvens på Visby !
 

Jacob

Medlem
Trevliga nyheter!

Är det någon som vet hur många ATR 72-600 kommer SAS ha? Eller Jettime.
Sex flygplan är beställda. Det är som sagt Jettime som äger och flyger planen men de är målade i SAS färger och som resenär är det inte meningen att det ska upplevas som någon skillnad.
 

Jacob

Medlem
Nu finns även lite info kring tidtabellen. På vardagar går första flyget från Visby kl 06.50 och sista flyget från Arlanda går kl 21.10.
 

fly4fun

Medlem
Jättekul för både SAS och alla resenärer till/från Gotland. Jag är ganska så säker på att Nextjet drar sig ur första dagen.
 

Gotlander

Medlem
Som vi har väntat! Har min huvudsakliga bas från ARN numera men ser ändå framför mig att det blir ett antal resor till ön per år! Hellre SAS än nextjet vilken dag som helst!
 
Toppen