Senaste nytt

Brussels Airlines Business Class Stockholm Bromma-Bryssel

Jacob

Medlem
En snabb men trevlig flygning med Brussels Airlines i b.business. God frukost och trevlig service, inget som helst att klaga över.
 

Jacob

Medlem
Trevligt som vanligt Jacob! :)
Noterade British Airwaysskylten vid check-in. BA flyger väl inte från Bromma eller gör de det?
British Airways flyger från Bromma flygplats till Århus och Billund i Danmark genom franchiseflygbolaget Sun Air of Scandinavia. Det är dock BA-nummer på alla flygningar och räknas som fullvärdiga British Airways flygningar.
 

rvarttinen

Medlem
Intressant och givande reportage - som vanligt! Tack!
Har åkt linjen till Bryssel på väg till Lissabon för ett par år sedan. Dock, längre bak i maskinen. Snabb förbindelse ...

Har sett en Avro med BA:s färger under inflygning hemifrån ett par gånger i år och tänkte fråga om BA har en service på BMA. Så, nu fick jag svar på det också ...
 
Har själv bara trafikerat Bromma ett par gånger i mitt (och senast tio år sedan) så det var kul att se ett reportage med lite info därifrån. Läget är ju för många av oss i Stockholm fantastiskt så det vore inte helt fel med lite SAS-flyg därifrån också (för oss EB-poängjägare)... Men de får bara ta emot större jet-flyg (A320 och B737) i undantagsfall va?
 

Flying high

Ny medlem
Har själv bara trafikerat Bromma ett par gånger i mitt (och senast tio år sedan) så det var kul att se ett reportage med lite info därifrån. Läget är ju för många av oss i Stockholm fantastiskt så det vore inte helt fel med lite SAS-flyg därifrån också (för oss EB-poängjägare)... Men de får bara ta emot större jet-flyg (A320 och B737) i undantagsfall va?
Brussels Airlines tillhör ju Star Alliance, så EB-poäng borde bli tillgodräknade på deras flygningar :)
 

Traveller

Medlem
Flög den här rutten i veckan och fortsatte med Brussels från BRU till TLS. Jag kan inte säga att jag tycker maten var av någon högre kvalitet. Däremot hade dom ett mycket gott rödvin ombord. Känslan av servicen var att den var relativt oengagerad. Dock var det ruskigt billigt. En Y för 3000 Sek till TLS är ju helt ok.
 
Toppen