Senaste nytt

Vi testar Ethiopian Airlines nya Business Class, Dubai-Addis Ababa

Jonas C

Medlem
Med god service, intressanta destinationer och förmånliga priser har Ethiopian Airlines på senare tid lyckats locka till sig kunder från Skandinavien så väl som resten av Europa. BusinessClass.se fick under Januari 2013 möjligheten att testa flygbolagets nya Business Class produkt på rutten Dubai – Addis Ababa. Text & bilder: Jonas El Said Introduktion Ethiopian Airlines…
 

Agö

Medlem
Kul att läsa. Fruktansvärda tider dock. <br />
<br />
Det här var lite lustigt. Undrar vad herrar Schibbye och Persson tycker ;)<br />
<br />
<blockquote>Det skulle kanske inte ha kommit som en överraskning då Etiopien sedan århundraden tillbaka haft en stark tradition av varmhjärtad gästvänlighet mot resande från fjärran länder. </blockquote>
 

pitch

Medlem
Kul att höra att det verkade skapligt bra, speciellt eftersom jag redan har bokat en tripp till Dubai via Addis, förra helgen.<br />
(Jag kommer dock att åka på lite humanare tid tillbaka, tror det var ~17:30.)<br />
<br />
Om det inte vore för att variation också är skoj så känner jag nästan för att boka två nu.
 

gusten

Medlem
Ser ju bra ut och allt det där, men personligen skulle jag inte vilja gynna en flag carrier för ett land som fängslar och skenavrättar svenska journalister.Känns faktiskt lite motbjudande. Och jag är då så långt ifrån en aktivist som man kan komma..
 

Pushback

Medlem
<blockquote><strong>gusten;120610 wrote:</strong> Ser ju bra ut och allt det där, men personligen skulle jag inte vilja gynna en flag carrier för ett land som fängslar och skenavrättar svenska journalister.Känns faktiskt lite motbjudande. Och jag är då så långt ifrån en aktivist som man kan komma..</blockquote>
<br />
Håller med dig Gusten. Tror aldrig att jag tänkt i dessa banor men blir inte heller så sugen på gynna Etiopien under ett tag framöver... Samtidigt väldigt kul att återigen läsa hur mycket Etiopia airlines satsar på sin business class produkt!
 

Dr. Miles

Expert
<blockquote><strong>Pushback;120623 wrote:</strong> Håller med dig Gusten. Tror aldrig att jag tänkt i dessa banor men blir inte heller så sugen på gynna Etiopien under ett tag framöver... Samtidigt väldigt kul att återigen läsa hur mycket Etiopia airlines satsar på sin business class produkt!</blockquote>
<br />
Jag som flyger med Air China (speciellt inrikes), vad ska jag göra då?:confused:
 

gusten

Medlem
<blockquote><strong>Dr. Miles;120625 wrote:</strong> Jag som flyger med Air China (speciellt inrikes), vad ska jag göra då?:confused:</blockquote>
<br />
Ja det är ingen obefogad fråga Dr Miles. Inte lätt att ta ställning alltid.
 

Magino

Medlem
Trevlig läsning som alltid, dock skulle det krävas en hel del för att boka de där tiderna. vem vill starta en 4 timmars flight vid den tiden? helt sjukt. Ska man orka med att arbeta när man kommer fram efter en sådan resa?
 
Toppen