<blockquote><strong>Randy Marsh;89890 wrote:</strong> Frågan är om man kommer att kunna sälja så många Premium Flex-biljetter, som ju ser ut att kosta runt 18 000 kr t/r, med tanke på att de bara går att ändra eller avbeställa kostnadsfritt fram till 24 h före avresa. Känns inte som att detta är en speciellt attraktiv deal för affärsresande när konkurrenterna erbjuder mer flexibilitet för ca samma pris och i tillägg har ett allians-nätverk de kan utnyttja när det uppstår problem.</blockquote>
<br />
Den här typen av biljetter är legacy-bolagen byggda för och det blir mycket intressant att se hur många stolar som är upptagna på flighterna, vi får rapportera fortlöpande i en tråd tror jag!<br />
<br />
<br />
<blockquote><strong>Mr.C;89989 wrote:</strong> Det är nu Norwegian kommer få problem, dom måste ta igen de pengarna som de förlorar på t/r biljetter för ca 2000kr. helt plötsligt kostar det ca 8000kr fram och tillbaks, då är alla missnöjda och tycker allt är piss, <br />
Problemet är att allt och alla inte kan resa lika billigt, men man tror och tycker att man ska få göra det. <br />
<br />
Svårt att se vinningen i att man dumpar priset för 5-10pers per flight, när man sen får en liten större klick som måste betala en hel del mer för att täcka förlusten av att kunna marknadsföra sig på dessa priser. (2190+ca1000kr om man vill ha mat och väska) och detta är det billigaste!</blockquote>
<br />
Det är nog många som justerat sinnebilden av en USA-resa till just 2500kr nu. Blir intressant att se långsiktiga effekterna av det.<br />
<br />
Leasingavgiften för en Boeing 787-8 är närmare 9 miljoner kronor i månaden utan bränsle. Ganska enkelt att bryta ner det till pris per flight och per stol...<br />
<br />
<br />
<blockquote><strong>Hall;89991 wrote:</strong> Premiärtur blir det nog men frågan om det blir en Dreamliner. Kanske mer sannolikt en 737-800 med mellanlandning på Island... <br />
<br />
Var ser ni Norwegian någonstans i den kölistan? Tror ni BA tiger still om Norwegian tar deras plats i leveranskön...<br />
<br />
Antar att det inte står 787-8 på biljetten och att man får några pengar tillbaks (pengarna som nu är utlånade utan ränta i 7 månader) om det inte är en Dreamliner som kör utan någon sunkig Tui kärra som Björn Kjos hyr in...</blockquote>
<br />
Nä, det är Boeing 787-8 och det är bild på planet i stor annons i alla dagstidningar idag. Planen är inte direkt beställda av Norwegian utan via ILFC leasingbolaget.<br />
<br />
<br />
<blockquote><strong>Concorde;90004 wrote:</strong> Seriöst!? BA äger den terminalen. Den är den bästa på JFK då den är relativt liten med en fungerande lay-out.</blockquote>
<br />
Perfekt. BA och DY
<br />
<br />
<br />
<blockquote><strong>Jonas C;90075 wrote:</strong> Redaktionen inbokad? Innebär det att vi kommer att få se <strong>Jacob</strong> inklämd i ett mittensäte på sista raden i 8 timmar över Atlanten?
<br />
<br />
<em>Oh well stranger things have happened</em>
</blockquote>
<br />
Dom offrade mig
<br />
<br />
Plats 7C.<br />
<br />
<br />
<blockquote><strong>Johannes;90092 wrote:</strong> Nja redaktionen ar väl köpt en av dessa säten för 18000 tor....
</blockquote>
<br />
Nä, verkligen inte. Men jag hoppas på upgrade på returflighten