Senaste nytt

Nu går det att köpa biljetter med Norwegian till New York och Bangkok, från SEK 2163

cikada

Medlem
För oss i bl.a. Skåne som har CPH som "hemmaflygplats" återstår att vänta till slutet av 2013 innan DU startar longhaul därifrån:<a href="http://www.rejseliv.dk/lavpris-koebenhavn-new-york-i-2013" rel="nofollow">København må vente med lavpris til New York | Rejseliv.dk</a>
 

Mauricio

Medlem
<blockquote><strong>Concorde;90004 wrote:</strong> Seriöst!? BA äger den terminalen. Den är den bästa på JFK då den är relativt liten med en fungerande lay-out.</blockquote>
<br />
<br />
Såhär står det på checkmytrip.com<br />
<br />
Dep: 17:05 Stockholm, Sweden | Arlanda ARN | Terminal 5<br />
Arr: 19:30 New York, USA | John F Kennedy JFK |<span style="color: #FF0000"> Terminal 7</span><br />
Flight Number:Norwegian Air Shuttle - DY 7005 <br />
Fare type: Economy Restricted<br />
Operated by:NORWEGIAN LONG HAUL <br />
Aircraft: <span style="color: #FF0000">Boeing 787-8 Dreamliner</span>
 

Hall

Medlem
<blockquote><strong>SK1989;90012 wrote:</strong> Det var därifrån jag tog infon, scrolla ner till inlägget 4e Nov.. Kanske inte helt 100 men det ger en bra uppfattning om produktionstakten de senaste månaderna.</blockquote>
<br />
Takten bygger delvis på gamla frames som har omarbetas. Om Kjos har varit ute med pengapåsen och köpt andra flygbolags beställda kärror (China Southern?) _kanske_ det kan gå. Just nu ser jag det bara som att han har lånat pengar utan ränta. För de förlustpriserna hade han ju sålt biljetter även om han startat en månad innan första flygturen.
 

Palazzi

Medlem
En liten fundering.. Borde inte linjen till DXB flyttas över från DY till DU nu? B787 skulle behövas även på den linjen. Nuvarande plan behöver ju gå ner i motvind, och de främre sätesraderna brukar blockeras. Vad blir priserna? 1.500SEK T/R?;) <br />
<br />
Ser förresten att de har A320Neo på order, och de ska väl iaf klara en range på 3700nm vad jag hört.<br />
<br />
Skulle vara kul om DY/DU bildade någon allians. Med lounger och lite intjäning kanske t.om jag skulle överväga bolaget..
 

Jonas C

Medlem
<blockquote><strong>bjornstrom;89959 wrote:</strong> Jag skulle inte ta med mig familjen på DY kan jag tillägga :)</blockquote>
<br />
Redaktionen inbokad? Innebär det att vi kommer att få se <strong>Jacob</strong> inklämd i ett mittensäte på sista raden i 8 timmar över Atlanten? ;)<br />
<br />
<em>Oh well stranger things have happened</em> :cool:
 

Johannes

Medlem
<blockquote><strong>Jonas C;90075 wrote:</strong> Redaktionen inbokad? Innebär det att vi kommer att få se <strong>Jacob</strong> inklämd i ett mittensäte på sista raden i 8 timmar över Atlanten? ;)<br />
<br />
<em>Oh well stranger things have happened</em> :cool:</blockquote>
<br />
Nja redaktionen ar väl köpt en av dessa säten för 18000 tor.... :)
 
<blockquote><strong>Randy Marsh;89890 wrote:</strong> Frågan är om man kommer att kunna sälja så många Premium Flex-biljetter, som ju ser ut att kosta runt 18 000 kr t/r, med tanke på att de bara går att ändra eller avbeställa kostnadsfritt fram till 24 h före avresa. Känns inte som att detta är en speciellt attraktiv deal för affärsresande när konkurrenterna erbjuder mer flexibilitet för ca samma pris och i tillägg har ett allians-nätverk de kan utnyttja när det uppstår problem.</blockquote>
<br />
Den här typen av biljetter är legacy-bolagen byggda för och det blir mycket intressant att se hur många stolar som är upptagna på flighterna, vi får rapportera fortlöpande i en tråd tror jag!<br />
<br />
<br />
<blockquote><strong>Mr.C;89989 wrote:</strong> Det är nu Norwegian kommer få problem, dom måste ta igen de pengarna som de förlorar på t/r biljetter för ca 2000kr. helt plötsligt kostar det ca 8000kr fram och tillbaks, då är alla missnöjda och tycker allt är piss, <br />
Problemet är att allt och alla inte kan resa lika billigt, men man tror och tycker att man ska få göra det. <br />
<br />
Svårt att se vinningen i att man dumpar priset för 5-10pers per flight, när man sen får en liten större klick som måste betala en hel del mer för att täcka förlusten av att kunna marknadsföra sig på dessa priser. (2190+ca1000kr om man vill ha mat och väska) och detta är det billigaste!</blockquote>
<br />
Det är nog många som justerat sinnebilden av en USA-resa till just 2500kr nu. Blir intressant att se långsiktiga effekterna av det.<br />
<br />
Leasingavgiften för en Boeing 787-8 är närmare 9 miljoner kronor i månaden utan bränsle. Ganska enkelt att bryta ner det till pris per flight och per stol...<br />
<br />
<br />
<blockquote><strong>Hall;89991 wrote:</strong> Premiärtur blir det nog men frågan om det blir en Dreamliner. Kanske mer sannolikt en 737-800 med mellanlandning på Island... <br />
<br />
Var ser ni Norwegian någonstans i den kölistan? Tror ni BA tiger still om Norwegian tar deras plats i leveranskön...<br />
<br />
Antar att det inte står 787-8 på biljetten och att man får några pengar tillbaks (pengarna som nu är utlånade utan ränta i 7 månader) om det inte är en Dreamliner som kör utan någon sunkig Tui kärra som Björn Kjos hyr in...</blockquote>
<br />
Nä, det är Boeing 787-8 och det är bild på planet i stor annons i alla dagstidningar idag. Planen är inte direkt beställda av Norwegian utan via ILFC leasingbolaget.<br />
<br />
<br />
<blockquote><strong>Concorde;90004 wrote:</strong> Seriöst!? BA äger den terminalen. Den är den bästa på JFK då den är relativt liten med en fungerande lay-out.</blockquote>
<br />
Perfekt. BA och DY ;)<br />
<br />
<br />
<blockquote><strong>Jonas C;90075 wrote:</strong> Redaktionen inbokad? Innebär det att vi kommer att få se <strong>Jacob</strong> inklämd i ett mittensäte på sista raden i 8 timmar över Atlanten? ;)<br />
<br />
<em>Oh well stranger things have happened</em> :cool:</blockquote>
<br />
Dom offrade mig :( <br />
<br />
Plats 7C.<br />
<br />
<br />
<blockquote><strong>Johannes;90092 wrote:</strong> Nja redaktionen ar väl köpt en av dessa säten för 18000 tor.... :)</blockquote>
<br />
Nä, verkligen inte. Men jag hoppas på upgrade på returflighten :)
 

Palazzi

Medlem
<blockquote><strong>bjornstrom;90107 wrote:</strong> <br />
Perfekt. BA och DY ;)<br />
</blockquote>
Det låter sannerligen mycket konstigt:eek: Men nu kan man köra BA award F och retur DY för 983SEK:p<br />
<br />
Står terminal 7 även på min bokning, så det lär väl vara bestämt iaf<br />
<br />
<br />
<blockquote><strong>bjornstrom;90107 wrote:</strong> <br />
Dom offrade mig :( <br />
<br />
Plats 7C.<br />
</blockquote>
<br />
Kom vi fram till att Illustrationen blir tydligast med en man över 190cm?:p Mycket bra val av redaktionen! ;)
 

JacobGBG

Medlem
Detta forum har förstört mig. Jag KAN INTE tänka mig att åka med LCC mer. <br />
<br />
Jag vet , jag vet jag är en sprätt! Ge mig min höga hatt och monokel...
 
Toppen