<blockquote><strong>Jonas C;89866 wrote:</strong> Frågan är ju vem som kommer att betala för premium. Kan den möjligtvis vara tänkt att konkurrera med SAS Economy Extra?</blockquote>
<br />
Jag undrar också detta.. Hur många platser finns det i Premiumkabinen? <br />
<br />
14-15.000SEK låter dyrt i mina öron. Visst finns det många som värdesätter direktflyg, men 15.000SEK är ju inte helt ovanliga priser i Business på rea, om man åker ARN-FRA-NYC, ARN-LHR-NYC....<br />
<br />
ARN-IST-NYC i Comfort Class finns från 10.000SEK, men det är ju förstås en rejäl omväg.<br />
<br />
Även om SAS går i konken (som möjligen DY räknat med) finns det ju ändå United på direktflyg, och Delta under somrarna... <br />
<br />
Fördelen med DY är att priser på 14.000SEK finns på alla avgångar... Jag ser dock ändå inte vem som skulle vara intresserad..<br />
<br />
- Företag borde väl prioritera SAS Y+ med intjäning och lounge?<br />
- Om man som privatresenär har 14.000SEK att betala flygresan med, väljer man då Norwegian?<br />
<br />
Deras biljetter för 2.163SEK däremot....HELT OTROLIGT!