Senaste nytt

Mindre champagne men bättre desserter och ost på SAS

guapeton

Medlem
<blockquote><strong>Jonas C;85634 wrote:</strong> Haha, dom kör nog med vassare utrustning skulle jag tro ;)<br />
<br />
För övrigt en väldigt trevlig och intressant artikel som gett svar på många av diskussionerna här på forumet. Dock är det märkligt att SAS inte kunde fixa ett nytt avtal med en annan champagne leverantör.</blockquote>
<br />
Problemet med champagne är att få en leverantör som kör på småflaskor. Det verkar vara avancerat och kräva ombuljetering från vanliga stora flaskor till små och rätt dyrt att köpa...
 

Homer

Medlem
<em>För 2,5 år sedan gjorde SAS ett inköp av Jack Daniels, det var då det blivit lite mer trendigt att dricka bourbon. Totalt har 500 000 kunder tillsammans beställt 300 flaskor på den tiden.</em><br />
<br />
Eller kanske bara en kund som beställt allihop :p
 

Storsteffe

Medlem
Jag dricker nästan aldrig skumpa(nyår och bröllop), men kommer jag att sakna den? Japp! Det hör till helt enkelt "You never get a second chance to make a first impression."
 

Alf

Medlem
<blockquote><strong>Homer;85679 wrote:</strong> <em>För 2,5 år sedan gjorde SAS ett inköp av Jack Daniels, det var då det blivit lite mer trendigt att dricka bourbon. Totalt har 500 000 kunder tillsammans beställt 300 flaskor på den tiden.</em><br />
<br />
Eller kanske bara en kund som beställt allihop :p</blockquote>
<br />
Ja det kan inte vara många wiskey drickare som gillar Jack Daniels, tyvärr har jag inte träffat på något bolag som har single malt på programmet.<br />
Bortsett från att jag kommer att sakna champagnen innan start ser ju det nya konceptet riktigt bra ut. Att separera servering av förrätt och huvudrätt är på tiden och ett stort lyft. Att sedan få osten från dessertvagnen är likaså ett lyft. Summan av det hela ser ut som det bättre, i så fall grattis SAS. Vi får väl snart höra de första recensionerna av förändringen hoppas jag.
 

Totopez

Medlem
"Om det är populärt att dricka bourbon, köp då inte in en sour mash" - gammalt djungelordspråk.<br />
<br />
Själv gillar jag flygbolag som blandar till rejäla groggar på beställning.
 

Mikael

Medlem
Mycket intressant att höra SAS egna förklaringar till dessa "enhancements". Efter att ha läst detta är jag inte lika negativt ställd till dem, även om jag inte ser allt som förbättringar.
 
Tack för artikeln. Det var bra att få en förklaring till dessa förändringarna som gjort. En del tycker är bra och en del skulle jag några synpunkter men har full förståelse att SAS har utvärderat hur de vill utveckla deras service koncept. Det som jag tycker är bra att de vill byta mousserande lite då och då, så resenärer blir inte trötta på det. :rolleyes:
 

MarcusC

Medlem
Mycket bra artikel, och intressant med lite mer bakgrund till resonemangen. Får hoppas SAS ändå tar till sig kritiken och fortsätter utvecklas, inte bara i negativ (nedskräningar) ordning.
 
Toppen