Senaste nytt

SAS startar Köpenhamn-San Francisco

Jacob

Medlem
Bokningssystemen hintar nu om att SAS i april 2013 startar linjen Köpenhamn-San Francisco. Linjen kommer trafikeras sex dagar per vecka med en Airbus A340. Flygtiden bli drygt 11 timmar och tidtabellen är anpassad för goda anslutningar till/från övriga Skandinavien. Tidtabellen ser ut som följande: Köpenhamn-San Francisco SK 935 CPH 12:25 SFO 14:45 343 0 1-345-7…
 

freber

Medlem
Det är riktigt trevligt att kunna ta denna snabba flight direkt till SFO men jag måste säga att det är lite tråkigt att SAS har ett så gammalt sunkigt plan som brukar trafikera sträckan. Det tar ner upplevelsen lite. Infotainmentsystemet är ju fullkomligt antikt och det finns ingen ström på planet så det gäller att ha en fulltankad iPad med extrabatteri och egna filmer.
 

perhall

Medlem
Det är sant. Jag råkade hamna på ett sånt här gammalt 80-talståg för ett par år sen eftersom jag vid bokningen inte riktigt uppmärksammade att det stod "Tåg" och inte "Snabbtåg". Ingen ström. Vilket jag påpekade och konduktören sa att det gick bra förr i tiden.... jo jo... dock har nu SJ installerat ström i samtliga (tror jag) 80-talståg så SAS borde göra det i sina snart antika (dock ej MD-80-gamla) A340...
 
Toppen